• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    JennieJ skrev 2012-04-23 23:02:30 följande:
    Äntligen hemma efter ett besök på spec förlossningen! Svimma av och ramla rätt på magen så efter 3 timmar utan rörelser och värk i magen så åkte jag in. Men efter "hjärtkurva" och ultraljud såg allt bra ut men känner fortfarande inga rörelser men han lever iaf där inne så jag kan andas ut och vila som läkaren ordinerade! Så nu ligger jag här med kraftigt stukad handled och med öm mage och ska försöka sova! Men va rädd jag blev tidigare
    Men fy vad läskigt jag har varit svimfärdig innan å trott att jag skulle svimma men klarat mig...det var precis det jag var rädd för att ramla på magen. Tur att det gick bra iaf..
  • JennieJ
    Bumman79 skrev 2012-04-23 23:37:50 följande:
    Men fy vad läskigt jag har varit svimfärdig innan å trott att jag skulle svimma men klarat mig...det var precis det jag var rädd för att ramla på magen. Tur att det gick bra iaf..

Tack :) ja ush de var riktigt obehagligt. Hoppas du klarar dig ifrån
  • lycka 4
    Essence skrev 2012-04-23 23:29:36 följande:
    20 juni var vi beräknade till. På onsdag är jag alltså i v.32+0.
    Det är tydligen rutin att få datum satt ungefär i vecka 32 här, men det kanske är annorlunda i andra delar av landet?
    Verkligen jätteskönt iallafall, då kan man slappna av och bara vänta ut den här tiden =)
    Ja här i stockholm är det lite olika , men jag hoppas att jag får den snart med dom andra barnen har jag vetat rätt tidigt och blitt snittad 38+4 . Men det är som du säger jätte skönt att veta.

Jenniej , Fy va läskigt å va skönt att det ändå gick relativt bra .
  • Pepita

Gammelmamma: fy, så ledsamt att du inte hann till din pappa :( kram

Elvis mamma: Skönt att inte tappen var påverkad....

Många här som har fått problem med mkt sammandragningar :(

Idag ska jag till läkaren... Får se hur det går. Hoppas verkligen att jag blir sjukskriven iaf 50% Har för ont för att jobba 8h... Så håll tummarna nu!

• lycka 4
    Pepita skrev 2012-04-24 07:08:36 följande:
    Gammelmamma: fy, så ledsamt att du inte hann till din pappa :( kram

Elvis mamma: Skönt att inte tappen var påverkad....
    Många här som har fått problem med mkt sammandragningar :(

Idag ska jag till läkaren... Får se hur det går. Hoppas verkligen att jag blir sjukskriven iaf 50% Har för ont för att jobba 8h... Så håll tummarna nu!
    Håller tummarna här =)
  • Pepita

JennieJ: usch, vad läskigt! Tur att de är så skyddade i magen.

Bumman: Har du varit till läkaren? Och hur gick det?

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-04-23 23:02:30 följande:
    Äntligen hemma efter ett besök på spec förlossningen! Svimma av och ramla rätt på magen så efter 3 timmar utan rörelser och värk i magen så åkte jag in. Men efter "hjärtkurva" och ultraljud såg allt bra ut men känner fortfarande inga rörelser men han lever iaf där inne så jag kan andas ut och vila som läkaren ordinerade! Så nu ligger jag här med kraftigt stukad handled och med öm mage och ska försöka sova! Men va rädd jag blev tidigare
    Nej fy vad otäckt! Förstår att du blev rejält rädd!
    Men vilken tur att det gick bra med er båda!

Min smärta igår kväll lugnade ner sig efter en rejäl het dusch, Alvedon och soffläge. Kunde somna bra i alla fall men så sover jag ju som en kratta nuförtiden när jag måste kissa x antal gånger per natt. Men nu på morgonen har det börjat göra ont igen. Denna gången mest i låren men även i ryggen och magen...vill inte ha det så här i drygt 6 veckor till!
  • Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-24 07:58:38 följande:
    Nej fy vad otäckt! Förstår att du blev rejält rädd!
    Men vilken tur att det gick bra med er båda!

Min smärta igår kväll lugnade ner sig efter en rejäl het dusch, Alvedon och soffläge. Kunde somna bra i alla fall men så sover jag ju som en kratta nuförtiden när jag måste kissa x antal gånger per natt. Men nu på morgonen har det börjat göra ont igen. Denna gången mest i låren men även i ryggen och magen...vill inte ha det så här i drygt 6 veckor till!
    Ofantligt mycket ont man ska ha...hade jag ingen aning om!

EGO: Har också haft en ajajaj helg, suck! Sammandragningarna ökar nu men annars är det lugnt. Väldans vad det är många som åker in på sjukhus! Imorgon BM, ska bli skönt att komma dit och prata... Är så sjukt TRÖTT hela tiden, sover uselt och har bara ont och ont...BLÄ! Gravidhormoner har jag inte kännt av tidigare men nu märker jag att jag har kort stubin och blir ledsen lätt...och är LESS på att vara gravid, nu får den gärna komma ut!

JennieJ: skönt att allt gått bra!!!

Gammelmamma: tråkigt att du inte hann till din pappa. Stor kram till dig och din familj!!
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-04-23 21:47:17 följande:
    Jag räknar med att "bara" ha med mannen. Men det blir ju ett planerat snitt i typ fullgången tid så det ska väl inte vara några problem. I dag är det 4 veckor kvar tills jag får mitt datum:)
    Tack för era omtankar om pappa men tyvärr hann jag inte hem till min pappa men har varit hos min mamma nu i em/kväll. 
    Jag beklagar!
  • emersson75

Hur många är det som bor i sthlm här? Skulle ju roligt att ses någon gång när vädret är bättre :) Själv bor jag i hägersten :)