• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Galet vad tiden går fort. Känns som att det bara var någon vecka sen vi ojjade oss om eventuella missfall och tidiga ultraljud. Nu har vissa av oss redan fått sina kottar och andra har bara någon/några veckor kvar...

• Tesssi
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-24 09:05:26 följande:
    Jag är inte orolig förns jag får regelbundna sammandragningar och ihållande molvärk eller om vattnet går eller om jag börjar blöda eller om slemproppen går. Men jag har ju varit inne ca 3 gånger tidigare under graviditeten för just sammandragningar och molvärk och sett att tappen inte har påverkats. Så sist sa läkaren att jag ska ha betydligt mer ont och att det ska vara regelbundet innan jag åker in igen.

Är du orolig ska du givetvis ringa och rådfråga förlossningen, bättre att ringa en gång för mycket!
    Jag vet inte om jag ska vara orolig eller inte. Det är väl mitt dilemma just nu.
    I fredags när jag var till BM kändes allt ok. Jag hade inte alls ont, men sedan natten till söndag har jag haft för mig kraftig mensvärk och osv.

Om det inte släpper under dagen så får jag nog ringa och rådfråga dem.
  • JennieJ

Klockan 3 i natt börja Theodor visa dom första livstecknen och de med råge ;) efter att inte rört sig på 12 timmar hade han disco inne i magen och först klockan 6 så börja han varva nerv och jag kände sådan lättnad av att känna honom! Visst trött idag men de är de värt verkligen. Inga mer fall på mage nu tack! Så nu iväg till soc och skriva faderspappar och efter de träffa läkaren angående diabetesen så fullspäckat :)

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-04-24 09:45:33 följande:
    Vad skönt, det är så jobbigt att gå i ovisshet
    Ja det är ju det. Man "måste" ju köpa vissa saker också känns det som innan bebisen kommer och då är det inte alls kul när man inte vet om man har pengar eller inte. Men nu kommer jag få det iaf. Hur mår du?
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • IdaElinLivia040611

Mår också illa ibland nu, tror det är trycket på magsäcken. Inge kul alls. Och nu efter magsjukan så könns det ju lagom mysigt att må illa.

Min mini e fullständigt galen i magen. Det e jätte obehaglig ibland när han sparkar mot naveln och ut mot höger sida samtidigt känns som magen ska spricka.

Hur har ni det med bristningar???? Jag har klarat mig hittills, har två svaga strimmor från min andra grav som jag ser men dom e ju vita, visst e dom lixom röda dom man får nya???

Gammelmamma: Beklagar så din pappas bortgång Hjärta .
    JennieJ: Volken obehaglig upplevelse, tur att allt gick bra. Var det pga graviditeten du svimmade? Jag har nämligen också kännt mig himla yr nu. Det kanske beror på magen och trycket mot alla organ. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • lycka 4

Idaelin... Ja om dom är nya är dom röda, har inte heller fått några nya men dom gamla syns lite efter som dom töjer sig. Min tjej är också hel vild å jag tycker precis som du att det är riktigt obehagligt i bland. Patric fick en rejäl kick härom dagen så han blev helt paff :)

• Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-24 10:15:59 följande:
    Mår också illa ibland nu, tror det är trycket på magsäcken. Inge kul alls. Och nu efter magsjukan så könns det ju lagom mysigt att må illa.

Min mini e fullständigt galen i magen. Det e jätte obehaglig ibland när han sparkar mot naveln och ut mot höger sida samtidigt känns som magen ska spricka.

Hur har ni det med bristningar???? Jag har klarat mig hittills, har två svaga strimmor från min andra grav som jag ser men dom e ju vita, visst e dom lixom röda dom man får nya???

Gammelmamma: Beklagar så din pappas bortgång Hjärta .
    JennieJ: Volken obehaglig upplevelse, tur att allt gick bra. Var det pga graviditeten du svimmade? Jag har nämligen också kännt mig himla yr nu. Det kanske beror på magen och trycket mot alla organ. 
    Jag har fått en bristning. Har några gamla från när jag gick upp mycket i vikt under kort tid. Dom är vita men den nya är röd!
  • Emma Stark
    Jag har inte fått några än (32+3), men de lär dyka upp som ett brev på posten kan jag tänka. Jag har ställt in mig på att jag kommer få det iaf, så blir jag inte besviken när de väl dyker upp :) De flesta får ju sina bristningar de sista veckorna.
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-04-24 10:28:01 följande:
    Idaelin... Ja om dom är nya är dom röda, har inte heller fått några nya men dom gamla syns lite efter som dom töjer sig. Min tjej är också hel vild å jag tycker precis som du att det är riktigt obehagligt i bland. Patric fick en rejäl kick härom dagen så han blev helt paff :)
    Bra då vet jag att det e dom gamla som liksom blivit uttöjda. Löjligt fåfäng känns det som ibland, men jag vill så gärna klara mig ifrån dom.
    Har ett vänster ben fullt av åderbråk som jag fick vid min andra grav som bara blivit värre med följande graviditeter som jag skall operera i höst. Som det e nu har jag jätte stora problem att gå i shorts eller klänning för jag hatar dom. Ska bli så skönt när det e fixad. Kommer gå loss på klännings shopping som aldrig förr Tungan ute .

• JennieJ
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-24 10:15:59 följande:
    Mår också illa ibland nu, tror det är trycket på magsäcken. Inge kul alls. Och nu efter magsjukan så könns det ju lagom mysigt att må illa. Min mini e fullständigt galen i magen. Det e jätte obehaglig ibland när han sparkar mot naveln och ut mot höger sida samtidigt känns som magen ska spricka. Hur har ni det med bristningar???? Jag har klarat mig hittills, har två svaga strimmor från min andra grav som jag ser men dom e ju vita, visst e dom lixom röda dom man får nya??? Gammelmamma: Beklagar så din pappas bortgång  . JennieJ: Volken obehaglig upplevelse, tur att allt gick bra. Var det pga graviditeten du svimmade? Jag har nämligen också kännt mig himla yr nu. Det kanske beror på magen och trycket mot alla organ. 

Har varit yr och haft yrsel attacker ett tag och de visa sig att jag har graviditetsdiabets så tror de är den största boven här! Hoppas du aldrig behöver svimma! Tur jag hade både barn och man hemma iaf