• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    emersson75 skrev 2012-04-24 08:33:25 följande:
    Hur många är det som bor i sthlm här? Skulle ju roligt att ses någon gång när vädret är bättre :) Själv bor jag i hägersten :)
    Jag bor i Stockholm, eller ja rättare sagt Åkersberga..
  • Tesssi
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-24 07:58:38 följande:
    Nej fy vad otäckt! Förstår att du blev rejält rädd!
    Men vilken tur att det gick bra med er båda!

Min smärta igår kväll lugnade ner sig efter en rejäl het dusch, Alvedon och soffläge. Kunde somna bra i alla fall men så sover jag ju som en kratta nuförtiden när jag måste kissa x antal gånger per natt. Men nu på morgonen har det börjat göra ont igen. Denna gången mest i låren men även i ryggen och magen...vill inte ha det så här i drygt 6 veckor till!
    Jag har det ungefär lika som du, men mest värk i nedre delen av magen. Varje gång Mini rör sig så skär det vid bäckenet.

Jag funderar på om man ska ringa förlossningen eller om det bara är ofarlig mensvärk och sammandragningar, som blivande förstagångsförälder så är det jättesvårt att veta hur allvarligt det är...
  • lycka 4

Jag bor i Motala nu men flyttar tillbaka till Sthlm i juni, är uppvuxen i Hägersten :) flyttar nu till hagsätra

• RocketQueen

Jag bor också i Stockholm, i Tullinge

Nu blir det bm-besök för mig, ska bli spännande att som bebisen har lagt sig rätt ännu, med tanke på hur det har känts i bäckenet senaste tiden så tror jag det...

• PojkarnasMamma85
    Tesssi skrev 2012-04-24 08:57:25 följande:
    Jag har det ungefär lika som du, men mest värk i nedre delen av magen. Varje gång Mini rör sig så skär det vid bäckenet.

Jag funderar på om man ska ringa förlossningen eller om det bara är ofarlig mensvärk och sammandragningar, som blivande förstagångsförälder så är det jättesvårt att veta hur allvarligt det är...
    Jag är inte orolig förns jag får regelbundna sammandragningar och ihållande molvärk eller om vattnet går eller om jag börjar blöda eller om slemproppen går. Men jag har ju varit inne ca 3 gånger tidigare under graviditeten för just sammandragningar och molvärk och sett att tappen inte har påverkats. Så sist sa läkaren att jag ska ha betydligt mer ont och att det ska vara regelbundet innan jag åker in igen.

Är du orolig ska du givetvis ringa och rådfråga förlossningen, bättre att ringa en gång för mycket!
  • gammelmamma

Tack för er omtanke:)
    Jenni J: skönt att det gick bra.
    Mitt samtal om snitt ville de ha så nära snittet som möjligt eftersom de ska väga och mäta barnet för att se hur moget det är, ska ju snittas så tidigt det går.

• emersson75

Roligt att några bor runt i krokarna :) Vi kommer ju få en toppensommar med söta bebisar och barnvagnspromenader, alltid roligt med sällskap då :)

• MissFörstånd

Gammelmamma - Kram till dig!

Jennie - Usch, vilket tur att det gick bra. Har du känt rörelser nu?

Jag fick faktiskt samtal av fk igår klockan fem, trodde lätt att de hade gått hem då. Min handläggare beviljade min sjukpenning fram till bf, 9/6, så det känns jätteskönt! Nu behöver jag inte fundera på det något mer! Så det finns iaf hopp när man är sjukskriven för foglossning. Jippi!!      

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-04-24 09:34:58 följande:
    Gammelmamma - Kram till dig!

Jennie - Usch, vilket tur att det gick bra. Har du känt rörelser nu?

Jag fick faktiskt samtal av fk igår klockan fem, trodde lätt att de hade gått hem då. Min handläggare beviljade min sjukpenning fram till bf, 9/6, så det känns jätteskönt! Nu behöver jag inte fundera på det något mer! Så det finns iaf hopp när man är sjukskriven för foglossning. Jippi!!      
    Vad skönt, det är så jobbigt att gå i ovisshet
  • Sweet life

In i vecka 33 idag och frukosten kom upp så fort den kommit ner... Jag trodde man skulle slippa illamåendet när det väl gått över....

Bebis rörelser har också förändrats. Inte lika skarpa sparkar och slag längre utan mer svepande, rullande rörelser med någon karateboom då och då...