AAEV skrev 2012-04-24 13:12:40 följande:
Angående bristningar så tackar jag Gud, har inte en enda på magen (bara typ två på brösten), har inte fått innan så hoppas jag slipper nu också :)
Ang. föräldrapenningen så ÄR det krånligt, nu med tredje barnet börjar man bli riktigt haj på det så om du undrar nåt så får du fråga

Annars kan man alltid skicka fråga på FB eller här på FL.
Jag kommer ta fem dagar i veckan första två månaderna, sen ska ju jag börja jobba 1 dag i veckan (och ha bebisen med mig) så då kommer jag ta fyra. Jag vill ha så många dagar kvar som möjligt eftersom jag bara jobbar 50%, då är det skönt att kunna fylla ut kassan lite ;)
Då passar jag också på att fråga om detta! Sitter och inväntar intyg från arb.givare nr två sedan ska jag skicka in och se vad summan per dag blir för mig så långt är jag NOG med...men hur är det med pappan? Ska han också fylla i ett sådant papper på en gång om han ska ta ut först dom tio dagarna och sedan ev ta några av dom 30 gemensamma dagarna??? Hur går det till med pappan överhuvud taget, fattar nada!?! Spelar det ngn roll för HONOM om han tar semester och pappadagar blandat? All hjälp mottages tacksamt!