• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Annelie81
    Pepita - har för mig att när barnet fyllt 1år måste man plocka ut 5 dagar i veckan....eller? Någon som har bättre koll?
  • Lina007

Idag har jag bokat tid hos frissan på måndag, ska bli härligt att få unna sig lite och känna sig fräsch i håret! Annars har jag en mamma och kompisar som brukar klippa mig, men det kan inte jämföras med att komma iväg till frissan och få bli ompysslad!

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Annelie81
    Lina007 - härligt! Jag skall göra detsamma samt boka tid för fotvård....det är grymt skönt! Skall försöka unna mig sådant innan bebben kommer!
  • Dancia

Gammelmamma: beklagar verkligen att din pappa gått bort och att du inte hann säga farväl :(.

Jenniej: Usch vilken obehaglig upplevelse! Tur att allt var bra med lille Theodor och att du nu känner rörelser igen.

Ang. Bristningar så har jag inte fått några på magen med de 2 första barnen, fortfarande inga denna graviditeten heller men magen växer fortare och större denna gången så man vet aldrig vad som händer i slutet.

Idag har jag exakt 60 dagar kvar till beräknad födsel :). Känns verkligen att det börjar närma sig nu :). Längtar något enormt och drömmer och tänker mycket på förlossningen :).

• PojkarnasMamma85

Funderar på om det kanske är dags att packa bb-väskan ändå. Dessa förvärkar är verkligen inte att leka med...hoppas det fortsätter att bara vara förvärkar några veckor till. Men kanske bäst att packa utifall att.

• gammelmamma

Har varit hos BM idag, allt såg bra ut. Jag frågade om min konstiga känsla i ansiktet, hon trodde inte  det hade med graviditeten att göra så hon ville jag skulle söka på VC istället.
    Det känns lite märkligt att det kanske bara är en eller ev två gånger kvar hos henne.
    Ni som äter citodon, har ni fått veta när ni ska sluta innan förlossningen för att bebisen inte ska riskera att få abstinensbesvär?

Jag tror också att det är efter att barnet fyllt 1 år som man ska ta ut minst 5 dagar i veckan för att få behålla SGI.  

• Uddabus

Är det någon som fått mörkare hud någonstans?

Jag har fått på överläppen så det ser ut som mustasch :s

• gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-04-24 16:05:23 följande:
    Är det någon som fått mörkare hud någonstans?

Jag har fått på överläppen så det ser ut som mustasch :s
    Nej, men jag har ganska många födelsemärken och de har blivit fler och ändrat form, men det har de gjort alla gångerna, tyvärr
  • Annelie81

Uddabus - jag har fått mörka fläckar vid överläppen och fräknar!!! Hoppas att mörka fläcken försvinner....ha ha