• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

from att barnet fyller 1 år måste man ta ut 5 dagar, det är riktigt vet jag med en dotter som nyss fyllt 1 år.

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • gizmolarson

Ja innan barnet fyller 1 får man väl ta ut hur många/några dagar som helst å även behålla sgin.. Så var det för ett par år sen iaf..

• LillSnurr82
    gizmolarson skrev 2012-04-24 17:01:47 följande:
    Ja innan barnet fyller 1 får man väl ta ut hur många/några dagar som helst å även behålla sgin.. Så var det för ett par år sen iaf..

Ja det stämmer.
  • LillSnurr82

eller efter att barnet fyllt 1 år måste man vara sysselsatt 5 dagar. Så jobbar du typ 2 dagar/vecka så måste du ta ut 3 dagar.

• PojkarnasMamma85

Jag mår skit just nu. Har molvärk, ont i svanken och låren, svettas som bara den! Innan maten mådde jag riktigt illa och kände mig nästan svimfärdig. Allt detta när jag är själv med sonen...som tur märker han det och leker mycket själv.

• Havsjungfrun
    {#emotions_dlg.flower} V. 35 idag!!!
    Har haft ont till och från i magen idag. Efter jobbet har den varit stenhård så nu ligger jag på soffan sedan 1,5 h. tillbaka. Ska ta ett bad när maken kommer hem, vågar inte innan för sist gång höll jah verkligen inte på att ta mig ur själv Skäms. Är orolig för de sista jobbdagarna den här veckan och tror att det är orsaken till sammandragningarna/förvärkarna. Ska på hotellövernattning med maken på fredag då vi firar 5-årig bröllopsdag i helgen och det vill jag verkligen inte missa! Ska i alla fall packa BB-väskan och ha med i bilen i fall att.
    Inga bristningar den här gången heller än så länge...

Gammelmamman: Beklagar förlusten av din pappa. Tråkigt att du inte hann dit. Kram   
  • Lenis21
    Pepita skrev 2012-04-24 14:25:58 följande:
    Jag blev sjukskriven 50% känns sååå skönt och lite overkligt.

Jag bor oxå i stockholm (Huddinge) :)

När det gäller föräldradagar så har jag tänkt ta ut 4 dagar/v. Eller måste jag ta ut fler i början för att få behålla sgi?

hej! du kan ta ut precis så många dagar du vill tills att barnet fyllt ett år. då måste du ta ut 5 dagar i veckan eller kombinera jobba och ta ut dagar från f-kassan. men det måste vara 5 dagar då för att ha kvar din sgi.
  • Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-24 15:50:31 följande:
    Funderar på om det kanske är dags att packa bb-väskan ändå. Dessa förvärkar är verkligen inte att leka med...hoppas det fortsätter att bara vara förvärkar några veckor till. Men kanske bäst att packa utifall att.

Jag har packat bebisens bb-väska och ska packa barnens "barnvaktsväska" i veckan också eftersom jag fick slänga ihop kläder och nappar sist när jag fick åka in. Därför kan det vara skönt att ha det viktigaste packat. Sen om ett par veckor ska jag ta och packa min väska också med extrakläder och sånt så man har allt klart. Jag är en planerare och gillar inte att springa runt och packa i sista minuten :). Förlossningspapprena bär jag alltid med mig i handväskan.
  • Lenis21

Nu har jag börjat tvätta bebykläder, monterat upp sängen och skötbordet. funderar på att börja packa bb-väskan snart och barnvaktsväska till dottern. har monterat in basen till bilbarnstolen i bilen idag. ska bara köpa lite småsaker så är jag i stort sett färdig sedan. känns skönt att ha allt färdigt ifall bebis vill titta ut tidigare..

är så trött nu, gör inte mycket annat än sover känns det som. har inte ork att leka med dottern och det gör att jag får riktigt dåligt samvete. men hon förstår att mamma har ont och är trött. har fått så jäkla ont i ryggen mest på höger sida så kan varken sitta upp eller stå upp. lägger jag mig ner så kan jag bara ligga på höger sida för annars gör foglossningen för ont. men men man får väl stå ut, det kommer ju något gott utav det. har också i 2 dagar haft sådan värk ner mot underlivet, känns som någon hugger till med en kniv ibland. kan detta vara bebisen som borrar ner sig? kände inte det med dottern.

hoppas att allt är bra med er alla andra.