• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

Ryggen har varit något bättre idag skönt nog och inte lika mycket sammandragningar heller. Gott det...

Sambon fick bra besked på jobbet, förlängt en månad. Så nu har han i alla fall jobb till 1:a juni. Skönt med tanke på ekonomin. Kan bli lite problem med att få tag i han bara om förlossningen skulle börja medan han jobbar. Men det löser sig alltid på något sätt. Han har nära hem i alla fall... Men sen tar det ju en timme (minst) till BB och så ska vi göra av barnen någonstans också... Vart beror på när det startar... Har en kompis som lovat hjälpa oss ifall lillsyrran jobbar... Mina föräldrar bor 3½ timme bort så de behöver ju en stund på sig för att komma hit och passa barnen...
    Ska nog ta tag i det där med att packa BB väskan snart också... Har införskaffat det som jag behöver ha med där i så det är ju bara att få tummen ur och packa väskan också...  

Äldsta sonen ska ha barnkalas på lördag. Han har bjudit några kompisar och så ska vi vara i bowlinghallen. Orkade inte ha kalas hemma och slår man ut det på vad det kostar med att hyra annan lokal och fixa fika så gick det nästan på ett ut med bowlingen. Och då fixar de allt där...
    Men det är ju bara en som svarat på om de kan komma eller inte...
    Skrev i inbjudan att vi behövde ha svar senast idag på om de kan komma eller inte. Men när folk inte hör av sig ändå så vet man ju inte om de kommer eller inte... Och jag behöver ringa bowlingen imorgon eller senast på torsdag och tala om hur många barn det blir. Störande... Ja, ja, dagen är ju inte slut än...     

• LillSnurr82

Usch nu trycker det på.. Känns som jag är bajsnödig fast jag inte är det... Precis den känslan jag hade innan det starta med dottern, så man blir ju lite nervös. Kan ju vara något annat men ändå.. :/

• PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-04-24 19:13:08 följande:
    Usch nu trycker det på.. Känns som jag är bajsnödig fast jag inte är det... Precis den känslan jag hade innan det starta med dottern, så man blir ju lite nervös. Kan ju vara något annat men ändå.. :/
    Jag vet exakt vad du menar! Känner så flera gånger om dagen oftast, men det ger sig efter ett tag. Riktigt obehagligt!
  • PojkarnasMamma85

Ursäkta mina negativa inlägg idag men jag känner mig SÅ nere...har lust att tröstäta men ska försöka låta bli. Som tur är har jag en son som har valt att vara snäll mot sin mamma som har så ont/besvärligt/jobbigt idag.

• Zvartaliljan

Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna

• PojkarnasMamma85
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:40:08 följande:
    Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna
    Nej fy! *kramar om*
    Hoppas du mår bättre snart! Men skönt att lillen verkar må hyffsat bra ändå!
  • Zvartaliljan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-24 19:40:33 följande:
    Stort grattis! Gick allt bra? Mår ni bra??

Han mår bra men inte jag...detta var absolut sista barnet, min kropp klarar inte mer nu.
  • PojkarnasMamma85
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:42:00 följande:
    Han mår bra men inte jag...detta var absolut sista barnet, min kropp klarar inte mer nu.
    Tänker på dig!