• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 11:49:57 följande:
    Hej hej. Nu börjar jag så sakta vakna till liv ett dygn efter snittet...har fått massvis med morfin och andra smärtstillande men ändå mått förjävligt och dessutom kräkts hela natten. Så nu har jag inte sovit och ätit på nästan två dygn...usch jag känner att jag nog inte ska skriva mer m hur jag mår så jag inte skrämmer upp er som ha det framför sig :-/ dock är jag ju inte "normal" så att samma sak skulle hända er under ett snitt är knappast troligt...det var/är min sjukdom som ställde till det. Lille Emilio ligger nu o solar och får blodtransfusioner då hans värden var så dåliga men han andas själv iaf o sondmatningen går bra.

Hur stor är lille killen? Hoppas ni båda snart mår bättre!! Och grattis igen
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-04-25 11:54:36 följande:
    Nu hänger jag inte med. Jag har studerat i snart ett år och SGI:n har då legat vilande. Har varit sjukskriven sen i slutet av februari, innebär det att min SGI blivit nollad då?? :-O
    Nej, men om du uppbär csn får du ingen sjukpenning, däremot om du går direkt från jobb till studier med studiemedel så har du din tidigare SGI vilande... Men du kan aldrig få ut sjukpenning som student...
  • Dancia
    Sweet life skrev 2012-04-25 12:05:56 följande:
    Nej, men om du uppbär csn får du ingen sjukpenning, däremot om du går direkt från jobb till studier med studiemedel så har du din tidigare SGI vilande... Men du kan aldrig få ut sjukpenning som student...

Nej inte sjukpenning, men det jag blev orolig för är om SGI:n blir nollad för att jag varit sjukskriven under studieperioden??? Och alltså haft kvar csn eftersom jag inte kunnat få sjukpenning. De har iaf inte sagt något om detta när jag pratat med fk så jag hoppas innerligt att det inte är så.
  • Dancia
    Sweet life skrev 2012-04-25 12:05:56 följande:

Jag gick direkt från mammaledig till studerande, jobbade innan mammaledigheten, så sgin har ju varit vilande under studieperioden, men jag hoppas inte att den blivit nollad för att jag varit sjukskriven med studiemedel?
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2012-04-25 12:00:54 följande:
    Hur stor är lille killen? Hoppas ni båda snart mår bättre!! Och grattis igen

44cm och 2045g. Är glad att han var över 2kg-strecket iaf
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 12:20:38 följande:

Åh underbart!!! Får hålla oss uppdaterade så man vet hur de går för er ;)
  • lycka 4

Zvartaliljan. Du får gärna skriva i min inkorg hur det gick under snittet, kan va skönt att skriva av sig . Jag ska visserligen snittas men det är ingen fara alls. Lider me dig som mår så dåligt

• Cataleya
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 12:20:38 följande:
    Grattis till pojken! hoppas ni mår bra snart! 
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-04-25 12:13:22 följande:
    Jag gick direkt från mammaledig till studerande, jobbade innan mammaledigheten, så sgin har ju varit vilande under studieperioden, men jag hoppas inte att den blivit nollad för att jag varit sjukskriven med studiemedel?
    Nej det ska den inte bli... Det är den infon jag fått också!
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 11:49:57 följande:
    Hej hej. Nu börjar jag så sakta vakna till liv ett dygn efter snittet...har fått massvis med morfin och andra smärtstillande men ändå mått förjävligt och dessutom kräkts hela natten. Så nu har jag inte sovit och ätit på nästan två dygn...usch jag känner att jag nog inte ska skriva mer m hur jag mår så jag inte skrämmer upp er som ha det framför sig :-/ dock är jag ju inte "normal" så att samma sak skulle hända er under ett snitt är knappast troligt...det var/är min sjukdom som ställde till det. Lille Emilio ligger nu o solar och får blodtransfusioner då hans värden var så dåliga men han andas själv iaf o sondmatningen går bra.
    Skönt att det känns bättre, Livia fick också blod en massa gånger, det är jättevanligt. Skönt att han var över 2 kg och att han andas själv. Om en vecka kommer du må så mycket bättre. 
    Säger som föregående håll oss uppdaterade när du vill och orkar. Kram! 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618