• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Har för mig min BM sa att blodgruppspappret och leg var det man behövde. Att resten finns digitalt... Men det är väl olika var man bor? Vissa måste väl ha med sig förlissningsbrevet och så med?

• Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-25 09:48:23 följande:
    Äntligen klar med min deklaration, var enklare än jag trodde när man kunde göra på nätet. Jag har sålt en bostadsrätt så den här gången var det en massa bilagor att fylla i. Nu är det bara makens kvar:)

Det är urhärligt väder idag. Kommer ihåg att någon undrade vilka som bor i sthlm. Det gör jag, i Kista för tillfället. Men snart i hus i Barkarby.

Halsbrännan gav sig efter ett tag och jag sov helt ok.

Ingen som har koll på vilka papper förlossningen vill att man har med???? 
    Blodgrupperingen är det enda jag behöver ha med mig till förlossningen säger BM, samt förlossningsplanen då!
  • emersson75
    Baby1112 skrev 2012-04-25 09:53:56 följande:
    Har för mig min BM sa att blodgruppspappret och leg var det man behövde. Att resten finns digitalt... Men det är väl olika var man bor? Vissa måste väl ha med sig förlissningsbrevet och så med?
    Vi ska ha med oss papper om blodgrupp :) Bor i sthlm :)
  • Ginny
    Sweet life skrev 2012-04-25 09:47:38 följande:
    Ahaaa, jag fick de till att du var student när jag läste ditt inlägg... Sorry!!
    Lätt hänt.
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-25 09:48:23 följande:
    Äntligen klar med min deklaration, var enklare än jag trodde när man kunde göra på nätet. Jag har sålt en bostadsrätt så den här gången var det en massa bilagor att fylla i. Nu är det bara makens kvar:)

Det är urhärligt väder idag. Kommer ihåg att någon undrade vilka som bor i sthlm. Det gör jag, i Kista för tillfället. Men snart i hus i Barkarby.

Halsbrännan gav sig efter ett tag och jag sov helt ok.

Ingen som har koll på vilka papper förlossningen vill att man har med???? 
    Vädret här ute vid kusten i Berga är fantastiskt!! Funderar på att ta datorn med mig ut på altanen och njuta av solen!
  • JennieJ
    Baby1112 skrev 2012-04-25 08:15:41 följande:
    Har just druckit upp den vidriga socker lösningen och ligger nu och väntar... Två timmar är lång tid! :/ Dock har jag fått ett eget rum att vara i med en stor soffa jag kan ligga i. Bättre än förra gången, då fick jag sitta i väntrummet i två timmar...

Hoppas de går bra för dig? Själv gjorde jag samma sak förra veckan och fick då veta att jag har graviditetsdiabets och idag börja jag sticka mig själv i fingret :/ satt och vela i ca 5 min innan jag våga trycka till *fegis är jag* men nu efter första provet var de inte så farligt :)
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 09:03:45 följande:
    Jag har min barnmorska på danderyd (Prima liv) så vi har inte gått någon föräldrautbildning. Eller jag har gått den dom erbjuder i storgrupp i aulan på danderyd (att föda första barnet) och imorgon ska vi iväg på föreläsning om danderyds förlossning...
    Aha...ja jag ska oxå gå på den där föreläsningen imorrn hade jag tänkt...
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-25 10:02:32 följande:
    Aha...ja jag ska oxå gå på den där föreläsningen imorrn hade jag tänkt...
    Ahhh! Får se om jag får med mig sambon... Han är typ värdelös på att planera in saker och trots att jag skickat mail 10 gånger till hans jobb så har han missat att lägga in den i jobbkalendern så nu har nån lagt in ett möte mellan 15-17... Men han skulle försöka finta bort den!

Va kul med en Bergamamma till, det är ditt första barn va?
  • Baby1112

Låg på fina 6,2 i sockervärde. Så ingen diabetes här!!! :) Känns så skönt!!!
    Nu ska här ätas ordentlig frukost och drickas massor av vatten! Har varit sååå törstig! Det är nog det värsta med hela fastan, att inte få dricka...

• Baby1112

JennieJ: fy vad läskigt att sticka själv. Hade nog aldrig klarat... Hade velat minst en kvart! :D Men hur ofta måste du sticka?