• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-25 08:56:22 följande:
    Men är du sjukskriven nu?

Är man sjukskriven och inte kan jobba måste man väl ändå få samma sgi vid föräldraledighet som vid sjukskrivning?
    Som student har man inte rätt till sjukpenning, och är därför inte berättigad till någon SGI....
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-04-25 09:04:29 följande:
    Som student har man inte rätt till sjukpenning, och är därför inte berättigad till någon SGI....
    Ah okej, då förstår jag.
  • PojkarnasMamma85

44 dagar kvar till BF nu men det känns redan som att lille Harry förbereder sig på att komma ut. Ska bli spännande att se när han kommer. Maken tror han kommer tidigare, även min mamma tror det då jag som andra barn kom 2 veckor för tidigt men själv är jag tveksam även om jag har haft rejält ont de senaste dagarna.

• Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-25 09:05:01 följande:
    Ah okej, då förstår jag.
    Däremot får man om man blir sjukskriven behålla sitt studiemedel under hela sjukskrivningen och oftast blir man inte återbetalningskyldig och dom brukar inte räkna in de poäng man skulle tagit under sin sjukskrivningsperiod när dom kollar om man ska få ta mer studiemedel...

Jag kommer också få 180kr/dag vilket kommer betyda att jag kommer vara tvungen att ta ut 7 dagar i veckan för att det ska gå runt här hemma. Allt för att det var ett glapp på två veckor mellan mitt jobb och mina studier... Känns såååå surt!
  • Polarlantis
    Baby1112 skrev 2012-04-25 08:15:41 följande:
    Har just druckit upp den vidriga socker lösningen och ligger nu och väntar... Två timmar är lång tid! :/
    Dock har jag fått ett eget rum att vara i med en stor soffa jag kan ligga i. Bättre än förra gången, då fick jag sitta i väntrummet i två timmar...
    URK! Tur att du fått eget rum. Jag fick också sitta i väntrummet...eller snarare så låg jag i en soffa och struntade blankt i om ngn hade synpunkter för jag mådde pyton! Hoppas på bra resultat för dig!
  • Ginny
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-25 08:56:22 följande:
    Men är du sjukskriven nu?

Är man sjukskriven och inte kan jobba måste man väl ändå få samma sgi vid föräldraledighet som vid sjukskrivning?
    Nej, jag är inte sjukskriven. Efter min examen 2009 började jag som timvikarie på kommunens
    Vikarieförmedling och jobbade rätt mycket våren och hösten 2010 samt våren 2011. Men i höstas var jag sjuk en del i början av terminen och sedan blev jag gravid och då kände jag att jag inte orkade åka runt på en massa olika skolor, möta nya ungar varje dag när jag mådde som jag gjorde. Så jag har helt enkelt varit "hemmafru". Visst, jag kunde skrivit in mig på Arbetsförmedlingen men vad hjälper det när ingen vill anställa någon som är i femte månaden och inte vill komma tillbaka till jobbet bara för att bebisen uppnår dagisålder.
  • Sweet life
    Ginny skrev 2012-04-25 09:25:35 följande:
    Nej, jag är inte sjukskriven. Efter min examen 2009 började jag som timvikarie på kommunens
    Vikarieförmedling och jobbade rätt mycket våren och hösten 2010 samt våren 2011. Men i höstas var jag sjuk en del i början av terminen och sedan blev jag gravid och då kände jag att jag inte orkade åka runt på en massa olika skolor, möta nya ungar varje dag när jag mådde som jag gjorde. Så jag har helt enkelt varit "hemmafru". Visst, jag kunde skrivit in mig på Arbetsförmedlingen men vad hjälper det när ingen vill anställa någon som är i femte månaden och inte vill komma tillbaka till jobbet bara för att bebisen uppnår dagisålder.
    Ahaaa, jag fick de till att du var student när jag läste ditt inlägg... Sorry!!
  • IdaElinLivia040611

Äntligen klar med min deklaration, var enklare än jag trodde när man kunde göra på nätet. Jag har sålt en bostadsrätt så den här gången var det en massa bilagor att fylla i. Nu är det bara makens kvar:)

Det är urhärligt väder idag. Kommer ihåg att någon undrade vilka som bor i sthlm. Det gör jag, i Kista för tillfället. Men snart i hus i Barkarby.

Halsbrännan gav sig efter ett tag och jag sov helt ok.

Ingen som har koll på vilka papper förlossningen vill att man har med???? 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Tesssi
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-25 09:48:23 följande:
    Äntligen klar med min deklaration, var enklare än jag trodde när man kunde göra på nätet. Jag har sålt en bostadsrätt så den här gången var det en massa bilagor att fylla i. Nu är det bara makens kvar:)

Det är urhärligt väder idag. Kommer ihåg att någon undrade vilka som bor i sthlm. Det gör jag, i Kista för tillfället. Men snart i hus i Barkarby.

Halsbrännan gav sig efter ett tag och jag sov helt ok.

Ingen som har koll på vilka papper förlossningen vill att man har med???? 
    Här i Västerås ska man ha med blodgrupperingspapper, ett rosa papper om TBC och ID-handling. Journalen finns elektroniskt.
  • IdaElinLivia040611
    Tesssi skrev 2012-04-25 09:50:53 följande:
    Här i Västerås ska man ha med blodgrupperingspapper, ett rosa papper om TBC och ID-handling. Journalen finns elektroniskt.
    Tack va bra då vet jag:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618