• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Sweet life - har du jobbat något innan du började studera? Isf har du rätt till högre sgi! Sgi:n ligger vilade under studiepreioden.

Zvartaliljan - grattis till lilla bebben hoppas du kryar på dig snabbt så ni får vara med varandra och må bra. Skönt att hör av dig igen att du brukar vakna till.

Imorse hade jag superont i höger sida ryggslut och molvärk och ont i ljumsken. VAD var det?! Fick lov att ta två Alvedon och värmekudde för att det skulle gå över.

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-04-25 13:39:48 följande:
    Sweet life - har du jobbat något innan du började studera? Isf har du rätt till högre sgi! Sgi:n ligger vilade under studiepreioden.

Zvartaliljan - grattis till lilla bebben hoppas du kryar på dig snabbt så ni får vara med varandra och må bra. Skönt att hör av dig igen att du brukar vakna till.

Imorse hade jag superont i höger sida ryggslut och molvärk och ont i ljumsken. VAD var det?! Fick lov att ta två Alvedon och värmekudde för att det skulle gå över.
    Jajamän, det gjorde jag! Men det är ett glapp på två veckor mellan att min anställning tog slut och att mina studier började. Det är det FK hänvisar till.....
  • RocketQueen

Nu har jag varit hos läkaren och fått ordnat med sist sjukskrivningen. Nu är jag sjukskriven fram tills min ledighet börjar och det känns så skönt. En sak mindre att oroa sig för, nu kan jag bara gå hemma och fixa i lugn och ro. Fast idag blir det nog mest vila, verkar som att min mage jobbar på ett sammandragningsrekordförsök idag...

• gammelmamma

Har träffat begravningsentreprenören idag. Jag känner att det kommer bli några tuffa veckor. Har inge jagn aning om vart jag ska hitta kraften i från. Jag har inte förberett någonting inför bebisen och jag har ingen ork. Begravningen är om två veckor sen har jag ca vå veckor kvar innan snittet, däremellan ska jag orka ordna ett 20 årskalas och fixa allt till bebisen. HJÄLP! Jag som bara har en timme om dagen sammanlagt som jag orkar vara upprätt och göra LITE nytta. Jag får nog fråga svärmor om hjälp tror jag.

• Tre Flickor

BM besök V 34+6!

BT: 120/75
    SF: 32, mitt på linjen
    Fosterljud: 148

Bebis var fullt rörlig och låg med huvudet ner ovanför bäckeningången. Ingen som helst fixering denna gång men det var inte ovanligt alls för omföderskor enligt BM. Nästa besök blir om två veckor, vecka 37 och sedan blir det bebis sa BM Förvånad Skrattande      

• lycka 4

Nu drar familjen in till Linköping för att se på Eric saade . Det råder total lycka hos barnen

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 10:04:19 följande:
    Ahhh! Får se om jag får med mig sambon... Han är typ värdelös på att planera in saker och trots att jag skickat mail 10 gånger till hans jobb så har han missat att lägga in den i jobbkalendern så nu har nån lagt in ett möte mellan 15-17... Men han skulle försöka finta bort den!

Va kul med en Bergamamma till, det är ditt första barn va?
    Aha ja det är ju roligare att pappan e med...:(.

Ja det är mitt första trots att jag faktiskt e 33 år gammal...:P.
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:05:47 följande:
    Aha ja det är ju roligare att pappan e med...:(.

Ja det är mitt första trots att jag faktiskt e 33 år gammal...:P.
    Ja, visst är det det. Även om han (ok, hans exfru! ) fött ett barn på Danderyd och vet hur det är där...

Ja, men alla är vi väl redo vid olika ålder. Jag anser inte att någon ålder är bättre än någon annan att skaffa barn i..

Får man fråga vart i Berga du bor?
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-25 14:19:45 följande:
    Nu har jag varit hos läkaren och fått ordnat med sist sjukskrivningen. Nu är jag sjukskriven fram tills min ledighet börjar och det känns så skönt. En sak mindre att oroa sig för, nu kan jag bara gå hemma och fixa i lugn och ro. Fast idag blir det nog mest vila, verkar som att min mage jobbar på ett sammandragningsrekordförsök idag...
    Jag fick bara igenom 25% sjuskrivning för min foglossning och ryggvärk (har 25% gravidpenning oxå) så jag måste jobba 50% av mina timmar ändå....tom min chef tyckte att det hade varit bättre om jag blivit helt sjukskriven istället....blir bara krångligt för henne att pussla ihop ett nytt schema till mig.

Känns som att läkaren inte fattade hur ont jag har bara att gå hem 5 minuter från jobbet gör ont varje steg i blygdbenet och mellan låren....

När hon undersökte mig gjorde det inte så ont med hennes rörelser att sträcka upp benet  rakt fram och lite böjd osv....men jag sa till henne att det gör ont att ta på sig kläder å eller och att bara gå överhuvudtaget å visade vilka rörelser som gör ont...sen skrek jag och drog automatiskt ihop benen när hon tryckte på blygdbenet (heter det väl) det gjorde sviiiinont. Så det märkte hon ju iaf.
    Men hon tyckte att det inte var ngn fara för mig att jobba lite ändå.

Jag vet inte alla andra verkar ju få igenom sjukskrivningar på heltid fram tills BF men jag blev bara sjuskriven i 4 v.....hon tyckte att jag var så nära förlossningen nu så att det kan ju inte bli värre iaf.....då sa jag att sista veckorna har det blivit mycket värre än innan...de kanske tycker att jag ska ta ut semester eller något.