• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:40:08 följande:
    Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna

Grattis till pojken! Men låter mindre trevligt med födelsen :(. Skönt att lille Emilio mår bra trots allt. Många kramar!
  • Havsjungfrun

Zvartaliljan: Grattis till er lille kille Baby! Skönt att höra att han mår bra trots omständigheterna men väldigt tråkigt att du inte mår bra. Hoppas att du snart känner dig bättre och kan njuta av lillen. Kram

• gammelmamma

Tack för alla era tankar om min pappa. I morgon ska vi träffa begravningsentreprenören , ska bli skönt när det är över.
    Jag hade tänkt börja lite med bebisfix den här veckan men det får vänta lite. Jag har inte så mycket ork så jag måste ta en sak i taget.
    Grattis till emilio, hoppas du mår bättre snart   

• fyrklöver81

grattis zvartliljan! känner du att du vill skriva om förlossningen finns ju ett forum för det, om du inte vill skrämma upp oss som du skrev =)
    hoppas du snart mår bättre och grattis till den lille gossen! hurra hurra hurra!
    Tycker det bara "ploppar" ut bebisar nu, och en del har så mkt känningar så snart blir det säkert fler.

Tänk om ca 3 veckor är det "normalt" för de första i tråden att föda! =)

Själv är jag ju typ sist ut!

Imorgon är min sista arbetsdag sen går jag på graviditetspenning, hoppas det blir bra, känns ju lite tomt att bara gå hemma...

• IdaElinLivia040611

Grattis till bebis Zvartaliljan!!! Men fy så jobbigt att du mår dåligt. Jag blev också akut snittad med Livia men tycker ändå det gick ok. Visst hade man förbannat ont efteråt i två dagar men det blev snabbt bättre. Men det låter på dig som att du hade någon komplikation eller något:( Tänker på er!!!! Jätte fint namn verkligen!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • AAEV

gammelmamma: Beklagar förlusten :(

Grattis till sonen Zvartaliljan! Hoppas du snart blir bättre!

här rullar det på, fick mitt förlossningskontrakt förra veckan så nu kan jag andas ut och bara njuta av sista tiden :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV
    Polarlantis skrev 2012-04-24 13:31:23 följande:
    Då passar jag också på att fråga om detta! Sitter och inväntar intyg från arb.givare nr två sedan ska jag skicka in och se vad summan per dag blir för mig så långt är jag NOG med...men hur är det med pappan? Ska han också fylla i ett sådant papper på en gång om han ska ta ut först dom tio dagarna och sedan ev ta några av dom 30 gemensamma dagarna??? Hur går det till med pappan överhuvud taget, fattar nada!?! Spelar det ngn roll för HONOM om han tar semester och pappadagar blandat? All hjälp mottages tacksamt!
    Ja alltså FK måste ju fastställa hans sjukpenninggrundande inkomst (SGI), enklast är ju att få ordning på det innan så det är klart när bebisen kommer :) Ring till FK och säg att han vill ha hem såna blanketter om inkomstuppgifter. 
    Tror faktiskt inte de spelar någon roll om han tar semester och fp blandat, maken kommer ta 10 dagar först, sen 4 veckor semester och sen 10 dagar till. :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Grattis till sonen och krya på dig!!