• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Usch vilken natt. Jag var supertrött vid kl 21 igår kväll och gick och lade mig och somnade nästan direkt. Men sen runt 1-tiden vaknade jag och behövde kissa, somnade om till 3-tiden men efter det kunde jag inte sova mer. Jag hade ont och obehagskänsla i hela kroppen. Pirrade konstigt i benen som om jag hade växtvärk och i svanken fick jag mer och mer ont. TIll slut somnade jag väl om nånstans runt 5-6 tiden i alla fall men vaknade nu vid kl 7 igen. Känner mig helt död, har ont i svanken och benen och humöret är i botten

• gizmolarson

Oki ja det är väl olika, i mina två grav har jag alltid känt mindre rörelser i slutet å det sa min barnmorska då att det var normalt..

• conda

TUL idag, magen har växt alldeles för mycket de senaste tre veckorna, fick gå över på insulin i måndags. Fyra sprutor och sex stick varje dag, känner mig som en nåldyna... Sjukskriven blev Jag också, skönt men samtidigt lite jobbigt att inte ta examen denna gången heller. Fick iaf sjukskrivning tom 1 juni, bf 10 juni. Bm sa att jag ev. Blir igångsatt tidigare denna gång. Usch vad gnällig jag låter...

• conda

Tidigare så man att fosterrörelserna minskar i slutet, men så är det inte längre. Rörelserna ändrar karaktär men frakvensen, hur ofta de kommer, ska inte minska i slutet. Min Bm var på kurs om detta för några veckor sedan och hon så att jag ska tänka på detta då JAG tidigare förlorat barn i magen och att diabetesen i sig ökar risken för detta....

• gizmolarson

Jag tog bara från mina erfarenheter å jag har fött friska å pigga barn men jag tycker absolut att man ska ringa oav. Vad man känner sig orolig över det var inte jätte många år sen jag födde barn..

• Pluttan

Hej alla. Tänkte prova att gästspela lite på denna tråden. Så roligt med en tråd där man skriver så mycket.
    Jag har bf den 4 juni. Får man vara med här?
    Vet precis hur. oroväckande det är med minskade fosterrörelser. Har sjäjv fått åka in till fl pga det. Men allt var okey.
    Visade sig att lill*n hade skjunkit ner och att den låg och sparkade mycket i fostervattnet. Jag har rätt mycket fostervatten.
    Det är så sant som du skriver RocketQeen.
    Cataleya : bara ring du in. Bättre en gång för mycket än för lite. Men jag förstår hur du känner. Min bebis  sparkade för fullt inne på fl.

• stjärnfrukt

Idag kl: 10 skulle jag på ul för att se om min moderkaka flyttat på sig, och nu ringde dem och sa att den bm som skulle göra det var sjuk :( 

• PojkarnasMamma85

Är det normalt att känna ett rejält tryck neråt i nedre delen av magen? Det gör alltså riktigt ont...hade lite ont i underlivet inatt/imorse också och som sagt väldigt svårt att sova.

Har haft så tidigare men den här gången trycker det på ännu mer...nån mer som haft/har så?

• 84Maria

Har haft som mensvärk i natt. Och nu på morgonen så känner jag mig "trött" i magen. Kan det bero på att bebben sparkade ordentligt igår kväll? Var väldigt livat i magen ett tag...

• Elvis Mamma

84Maria: Jag har senaste veckorna haft mycket sammandragningar och mensvärk å har en bebisen som sparkar nästan dygnet runt å jag har känt typ som träningsvärk i magen, att man blir trött i magen liksom, tror det beror på att bebisen växer mycket nu å att livmodern tränar å förbereder sig