• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    Baby1112 skrev 2012-04-25 10:08:42 följande:
    Låg på fina 6,2 i sockervärde. Så ingen diabetes här!!! :) Känns så skönt!!!
    Nu ska här ätas ordentlig frukost och drickas massor av vatten! Har varit sååå törstig! Det är nog det värsta med hela fastan, att inte få dricka...
    GRATTIS!!! Så skönt! Hoppas du slipper må illa när du börjar äta, för det gjorde jag. Lite pinsamt att kräkas på toa med fullt väntrum utanför...urk! Men sedan mådde jag bra igen!
  • Lina007

Sitter och skriver en inköpslista till denna veckas handling och fick ett akut sug efter en paj med broccoli, rökt skinka och ädelost..! Men sen är det ju det här med alla rekommendationer... Är det OK att ha ädelost i pajen iom att den då blir upphettad eller bör jag köpa ädelost på tub?
    Visst, skulle ju kunna avstå ädelosten helt och hållet men jag fick sånt kriminellt sug efter det nu! 

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Sweet life
    Lina007 skrev 2012-04-25 10:16:33 följande:
    Sitter och skriver en inköpslista till denna veckas handling och fick ett akut sug efter en paj med broccoli, rökt skinka och ädelost..! Men sen är det ju det här med alla rekommendationer... Är det OK att ha ädelost i pajen iom att den då blir upphettad eller bör jag köpa ädelost på tub?
    Visst, skulle ju kunna avstå ädelosten helt och hållet men jag fick sånt kriminellt sug efter det nu! 
    Ja, ät på du! Äter alltid ädelost på pizzan för det är ju bara där man får äta den. Eftersom osten ska hettas upp till 70 grader...
  • Lina007
    Sweet life skrev 2012-04-25 10:17:20 följande:
    Ja, ät på du! Äter alltid ädelost på pizzan för det är ju bara där man får äta den. Eftersom osten ska hettas upp till 70 grader...

Thank god! Då vet jag vad dagens middag kommer att bestå av! :D
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • JennieJ
    Baby1112 skrev 2012-04-25 10:10:09 följande:
    JennieJ: fy vad läskigt att sticka själv. Hade nog aldrig klarat... Hade velat minst en kvart! :D Men hur ofta måste du sticka?

Ja obehagligt va de allt!! Nu 3 första dagarna ska jag sticka mig 7 gånger och de är innan måltid och 90 min efter måltiden och detta då vid 3 måltider om dagen och även vid sängdax. Efter dessa 3 dagar ska jag göra samma procedur var 3e dag! Sen om ca 2 veckor ska läkaren kolla på detta och se om min nya kost fungerat ( går på speciell kost just nu) och skulle inte nya kosten fungera blir de insulin sprutor :/ och dom är ja rädd för :(((
  • Sweet life
    Lina007 skrev 2012-04-25 10:18:05 följande:
    Eller om någon annan har tips på andra fyllningar så får ni mer än gärna dela med er! ;)
    Spenat, vitlök och fetaost är min favorit just nu... Eller klassikern tacopaj!
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-25 09:48:23 följande:
    Äntligen klar med min deklaration, var enklare än jag trodde när man kunde göra på nätet. Jag har sålt en bostadsrätt så den här gången var det en massa bilagor att fylla i. Nu är det bara makens kvar:)

Det är urhärligt väder idag. Kommer ihåg att någon undrade vilka som bor i sthlm. Det gör jag, i Kista för tillfället. Men snart i hus i Barkarby.

Halsbrännan gav sig efter ett tag och jag sov helt ok.

Ingen som har koll på vilka papper förlossningen vill att man har med???? 
    Här sköts alla papper och handlingar elektroniskt, så det enda jag behöver ta med mig är min legitimation
  • Zvartaliljan

Hej hej. Nu börjar jag så sakta vakna till liv ett dygn efter snittet...har fått massvis med morfin och andra smärtstillande men ändå mått förjävligt och dessutom kräkts hela natten. Så nu har jag inte sovit och ätit på nästan två dygn...usch jag känner att jag nog inte ska skriva mer m hur jag mår så jag inte skrämmer upp er som ha det framför sig :-/ dock är jag ju inte "normal" så att samma sak skulle hända er under ett snitt är knappast troligt...det var/är min sjukdom som ställde till det. Lille Emilio ligger nu o solar och får blodtransfusioner då hans värden var så dåliga men han andas själv iaf o sondmatningen går bra.

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-04-25 09:04:29 följande:
    Som student har man inte rätt till sjukpenning, och är därför inte berättigad till någon SGI....

Nu hänger jag inte med. Jag har studerat i snart ett år och SGI:n har då legat vilande. Har varit sjukskriven sen i slutet av februari, innebär det att min SGI blivit nollad då?? :-O