• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-25 16:27:37 följande:
    Bumman: Jag har också blivit sjukskriven ett par veckor åt gången. Läkaren sa att det brukar vara lättare att få igenom sjukskrivningen hos fk om man gör så. Och att det var bra att börja med mindre (jag var ex först sjukskriven 50%) innan jag blev heltidssjukskriven.
    Ja man får kämpa på den sista tiden....:). Men det kanske e lättare om man provar såhär först...
  • Baby1112
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 16:25:04 följande:

Nu ligger han precis på gränsen för ett blodbyte...känns jätteläskigt jag har inte ens fått hålla i min lille kämpe än bara petat på honom lite där i kuvösen. Känns hemskt

Kramar till dig! Kommer gå fint!!!
    Sådär ja
  • Bumman79
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 16:25:04 följande:
    Nu ligger han precis på gränsen för ett blodbyte...känns jätteläskigt jag har inte ens fått hålla i min lille kämpe än bara petat på honom lite där i kuvösen. Känns hemskt
    :( hoppas att allt går bra...
  • fyrklöver81

Vad är blodbyte??

Jag tänker på er zvartlilja, du/ni kommer klara detta galant!! Många styrkekramar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

• Havsjungfrun

Idag var jag på återbesök hos diabetssköterskan efter att ha tagit blodsockerkurvor i en dryg vecka hemma. Det såg överlag bra ut, bara ett par värden som var lite högre och då har jag eg, inte gjort några direkta förändringar i kosten. Nu ska jag "bara" ta blodsockerkurvor 6 dagar tills jag ska tillbaka om två veckor.

• bebisgalen
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:20:31 följande:
    Jag var på ett tillväxtultraljud igår är i v 33....allt såg bra ut men barnet var ganska stort tydligen 2,4 kg å snittet ska vara 2 kg. Plus 19% alltså....hoppas att den inte blir FÖR stor sen bara :P

Min dotter vägde exakt samma i den ceckan och vägde 3690g och det är ju inte så stort. Kom 4 dagar innan bf-
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 16:22:53 följande:
    Haha jag vet inte det ja...

Då är du beräknad två dagar före mig.. Vi får väl se när dom behagar kika ut.. Vet du könet?
    Nej jag vet inte könet vi kollade bort på ultraljudet igår...:P
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-04-25 22:32:05 följande:
    Min låg på 2840 o var 21% över o beräknas väga från 4200
    De sa samma till mig att om den fortsätter i den här takten kommer den väga minst 4200 g :P.
    Men man vet ju aldrig hur det blir i slutändan...
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-04-25 21:45:52 följande:
    Idag var jag på återbesök hos diabetssköterskan efter att ha tagit blodsockerkurvor i en dryg vecka hemma. Det såg överlag bra ut, bara ett par värden som var lite högre och då har jag eg, inte gjort några direkta förändringar i kosten. Nu ska jag "bara" ta blodsockerkurvor 6 dagar tills jag ska tillbaka om två veckor.

Får jag fråga va ditt blodsocker ligger på i snitt innan och efter måltid? Börja med mina tester idag nämligen