• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 16:07:32 följande:
    Ja, visst är det det. Även om han (ok, hans exfru! ) fött ett barn på Danderyd och vet hur det är där...

Ja, men alla är vi väl redo vid olika ålder. Jag anser inte att någon ålder är bättre än någon annan att skaffa barn i..

Får man fråga vart i Berga du bor?
    Jag bor i centrum...du då?

Jo precis det har inte varit läge innan att skaffa barn för mig...sen tog det 2 år att bli gravid oxå.
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:18:37 följande:
    Jag bor i centrum...du då?

Jo precis det har inte varit läge innan att skaffa barn för mig...sen tog det 2 år att bli gravid oxå.
    Åkerstorp, precis mittemot skolan. Granne med de där fula radhusen...

Oj, och här fick vi till det utan att ens försöka och med skydd.....

När har du BF?
  • Bumman79

Jag var på ett tillväxtultraljud igår är i v 33....allt såg bra ut men barnet var ganska stort tydligen 2,4 kg å snittet ska vara 2 kg. Plus 19% alltså....hoppas att den inte blir FÖR stor sen bara :P

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 16:20:05 följande:
    Åkerstorp, precis mittemot skolan. Granne med de där fula radhusen...

Oj, och här fick vi till det utan att ens försöka och med skydd.....

När har du BF?
    Haha oki men det är ju bra det att ha lätt för att bli gravid :). 17 juni är det beräknat....:)
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:21:26 följande:
    Haha oki men det är ju bra det att ha lätt för att bli gravid :). 17 juni är det beräknat....:)
    Haha jag vet inte det ja...

Då är du beräknad två dagar före mig.. Vi får väl se när dom behagar kika ut.. Vet du könet?
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-25 13:10:00 följande:
    Skönt att det känns bättre, Livia fick också blod en massa gånger, det är jättevanligt. Skönt att han var över 2 kg och att han andas själv. Om en vecka kommer du må så mycket bättre.  Säger som föregående håll oss uppdaterade när du vill och orkar. Kram! 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618

Nu ligger han precis på gränsen för ett blodbyte...känns jätteläskigt jag har inte ens fått hålla i min lille kämpe än bara petat på honom lite där i kuvösen. Känns hemskt
  • RocketQueen

Bumman: Jag har också blivit sjukskriven ett par veckor åt gången. Läkaren sa att det brukar vara lättare att få igenom sjukskrivningen hos fk om man gör så. Och att det var bra att börja med mindre (jag var ex först sjukskriven 50%) innan jag blev heltidssjukskriven.

• IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 16:25:04 följande:
    Nu ligger han precis på gränsen för ett blodbyte...känns jätteläskigt jag har inte ens fått hålla i min lille kämpe än bara petat på honom lite där i kuvösen. Känns hemskt
    Jag vet det e jätte jobbigt. Jag födde på måndagen men fick inte hålla henne förrens på onsdagen och då var hon intuberad med slangar överallt så det kändes inte alls som att man höll i sitt barn. Din son är stark, han klarar sig utan andningshjälp och har ju inga stora risker för hjärna eller liknande. Ta en dag i taget det går upp och ner hela tiden. Ibland flera gånger om dagen. Men jäklar va dom kan kämpa dom små. 
    Det känns som en evighet men det kommer att gå och snart har ni honom hemma. KRAMAR!!! 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618