• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Cataleya

När ska man oroa sig angående fosterrörelser? Kände henne i morse och lite under dagen nu när jag lagt mig brukar hon alltid komma i gång, men inget! Har puffat och druckit is vatten vet inte varför men något säger mig bara att något är fel?

• RocketQueen
    Cataleya skrev 2012-04-25 22:54:53 följande:
    När ska man oroa sig angående fosterrörelser? Kände henne i morse och lite under dagen nu när jag lagt mig brukar hon alltid komma i gång, men inget! Har puffat och druckit is vatten vet inte varför men något säger mig bara att något är fel?
    Det är ju bara du som vet om det är nåt som avviker, är du orolig tycker jag att du ska ringa och prata med förlossningen. Det är alltid bra att få råd av ett proffs. Hellre ett samtal för mycket än för lite.
  • Cataleya

Jo det är väl så, vill inte ringa bara och sen det blir fullt ös i magen, känns så dumt! Jag ska försöka lite till på egen hand annars får jag nog ringa in.

• JennieJ
    Cataleya skrev 2012-04-25 22:54:53 följande:

Ramla i veckan och slog i magen och kände inte en rörelse på 12 timmar och va så orolig men efter de var det fullfart så hoppas desamma för dig!
  • RocketQueen

Jag var med om nåt liknande för ett tag sen, kanske en och en halv månad se eller så. När jag tänkte efter så hade det varit väldigt lugnt i magen i flera dagar. Det hade rört på sig, bara inte lika mycket. Men jag ringde till förlossningen och pratade med dom och dom tyckte att jag skulle komma in direkt. Och bebis mådde bra, han hade bara vänt på sig och sparkade inåt så jag inte kände nåt. Men dom sa iaf att det var bättre att komma in en gång för mycket än för lite, så ring om du känner dig osäker.

• gizmolarson

Cataleya- det börja blir rätt trångt i magen nu å man kan börja känna mindre rörelser eftersom den inte har mycket att röra sig i..

• RocketQueen

Jo fast det ska inte bli färre rörelser, bara annorlunda. Det blir inte de typiska sparkarna längre utan mer knölande. Man ska fortfarande känna av sin bebis lika ofta.

• Cataleya
    gizmolarson skrev 2012-04-25 23:40:13 följande:
    Cataleya- det börja blir rätt trångt i magen nu å man kan börja känna mindre rörelser eftersom den inte har mycket att röra sig i..
    Jo det vet jag ju, känner inga direkta sparkar längre utan som RocketQueen säger bara bökade, men vad jag förstått det som ska de heller inte vara avvikande i sina mönster.
    Jag lyckades få till lite stök i går, mkt svagare. Kändes som trötta rörelser om man ska jämföra hur jag brukar känna. Hon brukar alltid vara exakt och varit det ett tag. Men jag ska ringa in nu på morgonen och se vad de tycker. Det var den där dumma känslan jag fick, har inte tänkt så efter v 12, den där oroliga känslan.
  • lycka 4

Ja ring om du inte redan har det , Som flera säger så visst det börjar bli trångt men det känns bara annurlunda  och man ska fortfarande känna barnet , sen tycker jag som alltid att man ska gå på sin magkänsla.

Jag tänkte kolla med min bm om jag inte kan få ett ul till, känner mig lite orolig då jag har haft ont i ärret , brukar ha lite svid  när jag är gravid men eftersom det är fjärde grav så vet man ju inte hur tunn livmodern är riktigt.

Idag ska köparna besikta vårat hus, är så trött på allt städande å fixande inför visningar mm men efter idag börjar jag packa på allvar , herregud det är bara ca 5 veckor kvar till flytt å 7-8 veckor kvar till bebis ju =)