• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Kommer ju ALDRIG mer äta tzatziki som höggravid, va fan tänkte jag. Sitter nu med en halsbränna från självaste satan själv. Har tagit Novaluzid som brukar funka bra men icke idag. Fan kommer ju inte kunna sova ju:(

Ska också packa väskor. Svärmor kommer hit i slutet av maj för att finnas till hands som barnvakt och även hjälpa till den första tiden, men kommer han innan så måste ju ungarna till mina föräldrar och då känns det skönt att ha allt klart.
    Måste plocka ihop papprena också som jag satt in i nån pärm av någon konstig anledning.
    Vad e det egentligen man MÅSTE ha med. Blodgrupp, provsvar???? Kommer inte ihåg alls.

Var på Ikea ikväll och köpte lite smågrejjer till lilebror. Han fick några egna filtar och lite kräkdukar mm. Nu när jag får så tätt så har man ju lixom allt framme. Behöver ju knappt fixa nått, men det e kul att han några grejer speciellt köpta till honom.
    Såg ett så himla gulligt kit på HM som han ska få att ha på sig hem från BB. Det var en urmjuk filt med också. Skall inhandlas snarast.

Längtar ihjäl mig efter dig Hjärta ....och att bli av med magen...Tungan ute

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • fyrklöver81

Ni hemorojd brudar =)
    Läste ett inlägg från en barnmorska som brukar bedöva sina förlösande mammor med xylocainspray i gumpen , för att det inte ska göra ont vid förlossning, alltså ont av hemorojderna =)

Ett tips kanske att be om detta! =) 

• fyrklöver81

Oj vad pennan glöder idag=)

Tänkte bara meddela att jag gjort en bildtråd för oss junimammors bebisar, så ni som redan har fött era små underverk kan väl lägga in en liten bild ( om ni vill och orkar) sen får vi andra fylla på...

Hoppas ni tycker det var en bra ide =) 

• Tre Flickor
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Grattis till Emilio GladHjärta
  • Bumman79
    Pepita skrev 2012-04-24 07:11:52 följande:
    JennieJ: usch, vad läskigt! Tur att de är så skyddade i magen. var

Bumman: Har du varit till läkaren? Och hur gick det?
    Ja jag var hos läkaren idag å hon kändes inte särskilt förstående...när hon tryckte på mitt blygdben skrek jag till och mina ben drog automatiskt ihop sig som av en ren reflex det gjorde svinont...jag försökte förklara hur ont jag har osv men hon ville bara sjukskriva mig på 25% (har 25% gravidpenning oxå) under 4 v. Så jag måste ändå gå å jobba halva min tid iaf...:(. Lite småbesviken faktiskt...
  • Baby1112

Kan man ta Novaluzid mot halsbränna även om man ska fasta? Ska ju göra glukosbelastning imon och fastar sen åtta. Men kan inte sova pga halsbränna... :(

• Tre Flickor

Vad kul att ni skriver så mycket, trevlig läsning när man kommer hem på kvällen. Jag sitter med födelseplanen och försöker att knåpa samman något vettigt inför morgondagens besök hos BM. Jag tyckte att det var så lätt att skriva förra gången men nu får jag bara fram att jag önskar bad som smärtlindring under öppningsskedet. Det önskade jag förra gången också men den förlossningen var över på drygt en timme så något bad hanns inte med.

Imorgon efter BM besöket har jag tänkt att jag ska packa BB väskan för första gången. Jag vet med mig att jag kommer att packa om den MÅNGA gånger innan jag får användning för den haha. Jag går in i vecka 36 i övermorgon och det känns lite läskigt eftersom alla (även BM) tror att jag kommer att få tidigare. Förra dottern föddes i vecka 38 och de flesta tror att även denna kommer att komma i samma vecka eller veckan innan. Själv hoppas jag på att få gå tiden ut denna gång och optimist som jag är så tänker jag fortsätta att arbeta till vecka 38.

Ang bristningar så fick jag på höfter, lår och rumpa när jag väntade min första dotter. Med andra dottern fick jag inga alls så jag hoppas att jag klarar mig även denna gång. Läste att några fått bristningar vid naveln efter piercing, är det vanligt? Jag har fortfarande mitt smycke i naveln och hade tänkt att ha det till förlossningen även denna gång.

Nu ska jag återgå till födelseplanen och se om jag kan få ner något vettigt. Jag är väldigt öppen inför förlossningen och har egentligen inga speciella önskemål annat än badet då. Det kanske räcker att skriva det Glad       

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-24 08:51:35 följande:
    Jag bor i Stockholm, eller ja rättare sagt Åkersberga..
    Jasså det gör jag oxå går vi kanske på samma föräldrautbildning då? :)
  • RocketQueen

Jag har packat väskan. Som det kontrollfreak vi båda är så känns det bra att ha det gjort och det är inget i den som vi inte klarar oss utan så den kan lika gärna vara packad.