• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi

Det känns som jag också borde packa väskan... Mini trycker på ordentligt nedåt och jag har haft mensvärk i stort sett hela tiden sedan i söndags, men sammandragningarna är oregelbundna och varierande i styrka. De ökar i frekvens när jag rör mig, precis som för många andra. Så det är nog lika bra att vara förberedd.

Köpte ett amningslinne häromdagen, på HM. Har ni några tips på bra amningslinnen?

• 84Maria
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Ett stort Grattis! Hoppas att smärtan försvinner snart.
  • Pepita

Tack för alla svar om hur många dagar man måste ta ut för att behålla SGI.

Zvartaliljan: stort grattis till Emilio :) vi har faktiskt oxå Emilio som namn och Melissa om det blir en flicka. Jättetråkigt att höra att det inte gått så bra med dig :( hoppas du blir bättre snart. Massa kramar till dig!

När det gäller bristningar så har jag än så länge klarat mig men har ju drygt 5 veckor kvar så vi får se.

Tessi: jag tycker BOOB har bra amningslinnen. Jag har köpt sånna och tycker de är bra. Har använt de även nu innan bebisen kommit :)

Packa väskan ska jag oxå göra senast imorgon. Flyttar på fredag och då är det lika bra att ha en väska packad. Man vet aldrig.

• lycka 4

Godmorgon tjejer !

Idag har dom vårdplanering på Huddinge sjukhus å jag hoppas att dom bestämmer ett snitt datum å att jag får ett brev innom snart på posten .

Den 7 maj ska jag på läkarbedömning .

Vecka 31 idag å även fast det här är helt klart den bästa av mina 4 graviditeter så är jag så less på att vara gravid , vill bara ha bebis nu .

• Baby1112

Har just druckit upp den vidriga socker lösningen och ligger nu och väntar... Två timmar är lång tid! :/
    Dock har jag fått ett eget rum att vara i med en stor soffa jag kan ligga i. Bättre än förra gången, då fick jag sitta i väntrummet i två timmar...

• PIO

Zvartaliljan- grattis till pojken! Hoppas att du mår bättre snart. Skönt att Emilio mår bra. Lycka till med allt!

Våran Freja sköter sej jätte bra :) önskar att ja fick ta med henne hem nu. Idag blir ja utskriven iaf sen blir de att åka in varje dag till min prinsessa.

• Ginny

Grattis Zvartaliljan till er son. Hoppas att du mår bättre snart.

Idag går jag in i v. 35, nästan så att man kan kalla sig höggravid, eller? Har också haft funderingar om detta med föräldrapenning (tycker att deras hemsida är en djungel) men för ett par dagar sedan ringde någon Fröken Handläggare och sa att hon skulle sätta min SGI till 0 eftersom jag inte har jobbat mer än två dagar sedan terminen startade i augusti. Så jag får väl 180 kronor per dag vilket är precis vad jag hade räknat med... Så nu antar jag att jag inte behöver höra av mig till dem igen förrän jag ska anmäla hur många dagar i veckan jag vill ta ut. Typ.

• PojkarnasMamma85
    Ginny skrev 2012-04-25 08:53:20 följande:

Grattis Zvartaliljan till er son. Hoppas att du mår bättre snart.

Idag går jag in i v. 35, nästan så att man kan kalla sig höggravid, eller? Har också haft funderingar om detta med föräldrapenning (tycker att deras hemsida är en djungel) men för ett par dagar sedan ringde någon Fröken Handläggare och sa att hon skulle sätta min SGI till 0 eftersom jag inte har jobbat mer än två dagar sedan terminen startade i augusti. Så jag får väl 180 kronor per dag vilket är precis vad jag hade räknat med... Så nu antar jag att jag inte behöver höra av mig till dem igen förrän jag ska anmäla hur många dagar i veckan jag vill ta ut. Typ.

Men är du sjukskriven nu?

Är man sjukskriven och inte kan jobba måste man väl ändå få samma sgi vid föräldraledighet som vid sjukskrivning?
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-24 22:39:48 följande:
    Jasså det gör jag oxå går vi kanske på samma föräldrautbildning då? :)
    Jag har min barnmorska på danderyd (Prima liv) så vi har inte gått någon föräldrautbildning. Eller jag har gått den dom erbjuder i storgrupp i aulan på danderyd (att föda första barnet) och imorgon ska vi iväg på föreläsning om danderyds förlossning...