• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Ja man ska absolut ringa även.om det oftast är helt normalt att det känns lugnare i magen ibland, men man kan inte veta förrän det har kollats. Jag åkte ju in förra veckan på grund av värkar och minskade fosterrörrörelser. Självklart blev hon en vilding inne på förlossningen med ctg:n på magen :). Allt var bra och barnmorskorna sade att det var bra att jag kom in för man ska reagera på om rörelsemönstet blir mindre.

• Uddabus

Har varit hos bm idag o lilleman pr riktigt ordentligt fixerad nu.

Blodtryck, järnvärde osv var mycket bättre än tidigare...

Magen har inte växt speciellt mer så nu sjunker magen... Känns verkligen oxå

• gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-04-26 10:42:04 följande:
    Har varit hos bm idag o lilleman pr riktigt ordentligt fixerad nu.

Blodtryck, järnvärde osv var mycket bättre än tidigare...

Magen har inte växt speciellt mer så nu sjunker magen... Känns verkligen oxå

Vad härligt med tecken på att det inte är långt kvar, när var du beräknad?
  • IdaElinLivia040611

Jag har också ett väldigt tryck neråt. Min bebis ligger ju med huvudet ner och är fixerad. Känns ibland som man går med en melon mellan benen. Men samtidigt tycker jag att han trycker så mycket upp mot magsäcken. Vill att magen ska sjunka nu så att man kan andas och äta igen.
    Igår hade jag sjukt ont i revbenen på båda sidorna det gick över efter ett tag men vet inte vad det var, ont gjorde det i alla fall.

Nu har alla redan sagt det men ring in vid ändrade/minskade rörelser. Var ju ett program på tv om detta för ett tag sen och att man absolut inte får säga som BM att det är normalt att fosterrörelserna minskar.

Inatt hade jag jätte konstiga sammandragninger. Det brukar vara så att magen blir stenhård och jag får svårt att andas nästan, men nu så var magen ganska mjuk men det drogs åt som ett skärp nertill runt om. Det gjorde ont både framtill vid blygdbenet och i ryggen. Känndes jätte läskigt. Var det förvärkar kanske. Fattar inte riktigt skillnaden mellan förvärkar och sammandragningar, nån smarting som kan förklara enkelt Tungan ute .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • RocketQueen
    Dancia skrev 2012-04-26 10:31:04 följande:
    Någon mer som får riktigt ont av bebisens rörelser ibland? Inatt när jag hade varit nere och kissat så lade jag mig på sidan lutandes halvt på mage med ena benet upp som jag brukar sova bäst....men det gillade inte lilla tjejen alls och efter det kom hon inte alls till ro hur jag än lade mig. Kändes som hon försökte sparka och trycka sig ut ur magen, det sved och brände rejält i magen. Fick till slut ställa mig upp 5 min och "vagga" med kroppen i hopp om att hon skulle somna och skönt nog verkade det funka för efter det blev det betydligt lugnare i magen och jag kunde somna :).
    O ja... Vissa kvällar känns det som att hela överkroppen är tapetserad på insidan med ett enda stort blåmärke. Och nu är bebisen så stor att varje gång han sträcker på sig måste jag också göra det. Om jag går på toaletten till exempel, speciellt mitt i natten, så blir det ett jäkla liv i magen om jag inte sitter helt spikrak i ryggen. Då satsar han på att sparka av mig revbenen.
  • Tesssi
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-26 10:56:48 följande:
    Jag har också ett väldigt tryck neråt. Min bebis ligger ju med huvudet ner och är fixerad. Känns ibland som man går med en melon mellan benen. Men samtidigt tycker jag att han trycker så mycket upp mot magsäcken. Vill att magen ska sjunka nu så att man kan andas och äta igen.
    Igår hade jag sjukt ont i revbenen på båda sidorna det gick över efter ett tag men vet inte vad det var, ont gjorde det i alla fall.

Nu har alla redan sagt det men ring in vid ändrade/minskade rörelser. Var ju ett program på tv om detta för ett tag sen och att man absolut inte får säga som BM att det är normalt att fosterrörelserna minskar.

Inatt hade jag jätte konstiga sammandragninger. Det brukar vara så att magen blir stenhård och jag får svårt att andas nästan, men nu så var magen ganska mjuk men det drogs åt som ett skärp nertill runt om. Det gjorde ont både framtill vid blygdbenet och i ryggen. Känndes jätte läskigt. Var det förvärkar kanske. Fattar inte riktigt skillnaden mellan förvärkar och sammandragningar, nån smarting som kan förklara enkelt Tungan ute .
    Så brukar jag också få ibland. Men jag tycker ofta att magen är hård numera. Vet inte om det beror på sammandragningar och att Mini ligger och trycker rumpan uppåt?!
  • Essence

Jävla hormoner!

Jag var lite nedstämd idag därför att det inte går så bra med c-uppsatsen. Min sambo frågade mig om jag ville följa med på stan, men eftersom jag måste skriva en massa så kunde jag inte. Då blev jag ledsen för att han har en sån tråkig flickvän som aldrig hittar på något roligt med honom. Sen kramade han mig länge innan han skulle gå, och då blev jag ännu mer ledsen för att jag inte har tvättat håret idag och jag tyckte så synd om honom för att han hade borrat in näsan i min nacke och säkert tyckte att mitt hår luktade bajskorv. Så nu gråter jag för att jag är en illaluktande, tråkig, tjock och klumpig hormonhäxa. Haha. :(

• MissFörstånd
    Tesssi skrev 2012-04-26 11:23:31 följande:
    Så brukar jag också få ibland. Men jag tycker ofta att magen är hård numera. Vet inte om det beror på sammandragningar och att Mini ligger och trycker rumpan uppåt?!
    Min mage är också ofta hård men jag kan inte heller säga om det är sd eller rumpan
    Essence skrev 2012-04-26 11:24:41 följande:
    Jävla hormoner!

Jag var lite nedstämd idag därför att det inte går så bra med c-uppsatsen. Min sambo frågade mig om jag ville följa med på stan, men eftersom jag måste skriva en massa så kunde jag inte. Då blev jag ledsen för att han har en sån tråkig flickvän som aldrig hittar på något roligt med honom. Sen kramade han mig länge innan han skulle gå, och då blev jag ännu mer ledsen för att jag inte har tvättat håret idag och jag tyckte så synd om honom för att han hade borrat in näsan i min nacke och säkert tyckte att mitt hår luktade bajskorv. Så nu gråter jag för att jag är en illaluktande, tråkig, tjock och klumpig hormonhäxa. Haha. :(
    Jag kan inte låta bli att skratta när jag läser ditt inlägg, men jag känner exakt igen mig. Det är INTE lätt med alla hormoner som stökar i kroppen! Kramar till dig

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Polarlantis

Hemkommen från BM
    V 31+6
    SF 33
    BT 115/65  (hurra lite högre!) 
    Hjärtslag på omkring 145. '
    Den lilla där inne har VÄXT så nu ligger vi vist på övre kurvan, ooops! Men det dalar väl sedan hoppas jag/tror jag. Livlig och glad där inne med huvudet rätt långt ner men inte fixerad. Finns noll plats mellan livmoder och revben så det är inte konstigt att jag har ont, det ligger ngn och tar spjärn! Sparkade på BM som ville klämma på den, hihi! Långt samtal om amning och förlossning och massa annat jag hade på hjärtat och det känndes så bra! Skönt att få lite extra prattid! Så nu känner jag mig mer lugn och har fått bekräftat att det som jag tänker inte är fel bara för att alla andra inte tänker så...typ... Så lättare om hjärtat

• Uddabus

Jag är beräknad till den siste maj men den lille får gärna komma lite tidigare...

Den är stor o jag har svårt att gå osv

Har sammandragningar så fort jag reser mig eller går för fort osv