• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Angelica77
    snarf skrev 2012-02-17 09:37:26 följande:
    Nu är de lite mindre än 3 veckor kvar tills jag och tjejen åker! Ska bli så himla skönt. Men jag är ju en snus missbrukande människa och undrar nu om någon vet hur mycket man kan ta med sig in i landet. 
    Har läst 5 dosor men jag ska ju vara borta i två veckor! Måste minst ha med mig 14 ;)

Är de någon som tagit med så mycket och åkt fast och fått böta/slänga?  Finns de någon svensk affär där man kan köpa? har hört att de finns svenskar som säljer snus lagligt i Thailand. 

Oj, bara 5 dosor! Måste kolla upp åt gubben. Han pratade om att ta med en stock eller så.
  • Angelica77
    Angelica77 skrev 2012-02-17 10:51:00 följande:

Oj, bara 5 dosor! Måste kolla upp åt gubben. Han pratade om att ta med en stock eller så.

250 gr per person över 20 år fick jag som svar i ett annat thailandsforum(.se) =)
    I värsta fall kan man ju dela upp dosorna på de vuxna som åker. Så ladda tjejens resväska oxå du! 
  • NICU
    Nu är de lite mindre än 3 veckor kvar tills jag och tjejen åker! Ska bli så himla skönt. Men jag är ju en snus missbrukande människa och undrar nu om någon vet hur mycket man kan ta med sig in i landet. 
    Har läst 5 dosor men jag ska ju vara borta i två veckor! Måste minst ha med mig 14 ;)

Är de någon som tagit med så mycket och åkt fast och fått böta/slänga?  Finns de någon svensk affär där man kan köpa? har hört att de finns svenskar som säljer snus lagligt i Thailand. 
    Min pappa brukar ta med sig en stock när han åker i en månad, det brukar inte vara några problem :)
  • Trexxx

Det finns ställen i Thailand där du kan köpa svenskt snus, dock minns jag inte var.
  • Badfantasten

På större turistorter finna det: Phuket, Ko lanta (semast förra veckan), Ko Samui. De vet dock inte att det är kylvara.
    Min man tar också med sig en stock, alternativt delar upp det i min väska.

• Snartfrueriksson

Hejsan!!
    Tänkte sätta fart på tråden lite :)

Jag o min sambo tänker åka till Thailand i juni. Har några frågor. Vart i Thailand ska man helst åka om man vill ha sol. shopping, o kunna snorkla?

Har läst att de kan va billigare att boka flyg o hotell var för sej, men var hittar man billiga flygbiljetter ??

• NICU
    Snartfrueriksson skrev 2012-04-22 14:11:02 följande:
    Hejsan!!
    Tänkte sätta fart på tråden lite :)

Jag o min sambo tänker åka till Thailand i juni. Har några frågor. Vart i Thailand ska man helst åka om man vill ha sol. shopping, o kunna snorkla?

Har läst att de kan va billigare att boka flyg o hotell var för sej, men var hittar man billiga flygbiljetter ??
    Hej där!
    Vädret är lite ostabilt överallt i Thailand över sommaren, men man får nog soltimmar vart man än åker i kombination med regn (som faktiskt är rätt skönt ibland).
    Flygstolar kan du hitta på sidor som destination.se eller luftgrop.se (där bokar oftast jag). Och hotell m.m. kan du hitta om du googlar på "accomodation + plats dit ni vill". Jag brukar kika på "booking.com" där de har en hel hög bra hotell :)
  • Snartfrueriksson

Okej. Efter jag skrev här så sökte jag på Google om att åka i juni. Såg att någon hade skrivit att de är bäst att vara på östsidan på sommaren(för att slippa regn. stämmer de ?

De är första gången som vi åker dit :)

• KaSaM

Tror att det är regnperiod vart man än åker i Thailand den perioden, så regn får ni nog räkna med oavsett.

Svar på tråden thailandstråden