• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Simbaa
    Snartfrueriksson skrev 2012-04-22 14:11:02 följande:
    Hejsan!!
    Tänkte sätta fart på tråden lite :)

Jag o min sambo tänker åka till Thailand i juni. Har några frågor. Vart i Thailand ska man helst åka om man vill ha sol. shopping, o kunna snorkla?

Har läst att de kan va billigare att boka flyg o hotell var för sej, men var hittar man billiga flygbiljetter ??
    Vi brukar kolla flygresor.se
  • barnluktarbajs
    Snartfrueriksson skrev 2012-04-22 17:37:33 följande:
    Okej. Efter jag skrev här så sökte jag på Google om att åka i juni. Såg att någon hade skrivit att de är bäst att vara på östsidan på sommaren(för att slippa regn. stämmer de ?

De är första gången som vi åker dit :)
    Jag har varit i Thailand flera gånger på sommaren och det brukar vara bra väder. Visst kan det komma någon riktig regnskur ibland, men det är alltid varmt och solen kommer alltid fram till slut. 
    Min erfarenhet är att det oftast regnar framåt kvällen och natten, då får man se till att hitta en mysig restaurang att krypa in på. Köp paraply eller regnponcho så klarar ni er.  
  • linis85

Hej någon som haft barn på lilla svenska skolan på ko lanta? Hur har det varit? Våran son skall gå där i 8 veckor från februari till april 2013.

• Snartfrueriksson

Tack för svar :) vi funderar lite på Phuket o koh lak :) jag älskar att shoppa så har ni några tips på bra shopping o vad får vi inte missa. ?

• lindaothomas

Natt marknaden i patong tycker vi va jättebra.. Där fanns precis allt till bra pris... Pruta man ordentligt blev de typ gratis :D

Eller menar du mera "varuhus"?

• NICU
    Snartfrueriksson skrev 2012-05-02 20:15:35 följande:
    Tack för svar :) vi funderar lite på Phuket o koh lak :) jag älskar att shoppa så har ni några tips på bra shopping o vad får vi inte missa. ?
    Phuket har ju en del shopping, framför allt i Phuket Town dit man lätt tar sig med buss eller taxi :)
  • cillae
    linis85 skrev 2012-05-02 17:59:24 följande:
    Hej någon som haft barn på lilla svenska skolan på ko lanta? Hur har det varit? Våran son skall gå där i 8 veckor från februari till april 2013.

Vår son ska också gå på Lilla svenska skolan från v9-v13 2013, det blir "bara" 5 veckor, men vi står på reservlista för nån vecka till. Vilken klass går en son i? Vår ska börja i ettan till hösten. Jag längtar som en tok... Jag har ingen egen erfarenhet av skolan, men dom jag pratat med när vi varit där, har jag bara hört positivt av.
Svar på tråden thailandstråden