• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • Badfantasten

Planerar 7-8 v i Thailand runt slutet utav Dec-Feb.
    Denna gång funderar vi på bla. Hua Hin, Pattaya, Ko Chang och Ko Samet.....mm.
    Söker nu rekommendationer på boende, stränder, platser .... nya ställen för oss!
    Någon mer som reser denna tid.??? Våra döttrar är 5, 6 år

• NICU
    Badfantasten skrev 2012-05-15 13:11:25 följande:
    Söker nu rekommendationer på boende, stränder, platser .... nya ställen för oss!
    Kika in i "Thailandstråden för oss som reser med barn" under "föräldrer" och "resa"

Annars kan jag rekommendera både White Sand Beach och Khlong Phrao Beach på Koh Chang, väldigt mysig ö! Och utflykterna runt omkring tycker jag att ni ska åka på också. Koh Samet gillade jag inte så jättemycket när jag var där för 5 år sen och har inte åkt tillbaka, men jag bodde på "huvudstranden" - Hat Sai Keaw (tror jag att den heter?). Har ni varit iväg förut? Vart? :)
  • Badfantasten
    NICU skrev 2012-05-15 15:47:53 följande:
    Kika in i "Thailandstråden för oss som reser med barn" under "föräldrer" och "resa"

Annars kan jag rekommendera både White Sand Beach och Khlong Phrao Beach på Koh Chang, väldigt mysig ö! Och utflykterna runt omkring tycker jag att ni ska åka på också. Koh Samet gillade jag inte så jättemycket när jag var där för 5 år sen och har inte åkt tillbaka, men jag bodde på "huvudstranden" - Hat Sai Keaw (tror jag att den heter?). Har ni varit iväg förut? Vart? :)
    Tidigare år har vi bla. varit i Phuket, Ko Samui, Ko Lanta, Krabi, PhiPhi, Bangkok och lite små öar runt omkring.
    Tack för tipset..ska gå in på den sidan..
    Ko Chang låter härligt. Pattaya och Hua hin vill jag egentligen besöka på "väger " neråt.
  • Mme
    Badfantasten skrev 2012-05-15 13:11:25 följande:
    Har bokat Koo Chang över jul, KC Grande på White sand beach. Reser med en åttaåring, längtar!!!!! 
  • NICU
    Mme skrev 2012-05-20 14:15:43 följande:
    Har bokat Koo Chang över jul, KC Grande på White sand beach. Reser med en åttaåring, längtar!!!!! 
    Där kommer ni garanterat att få det härligt! :) Har varit på White Sand Beach en gång men det är några år sen nu, vill gärna tillbaka :)
  • Mme
    NICU skrev 2012-05-20 19:47:54 följande:
    Där kommer ni garanterat att få det härligt! :) Har varit på White Sand Beach en gång men det är några år sen nu, vill gärna tillbaka :)
    Åh det låter bra! Det är ju alltid en chansning när man åker till ett nytt ställe, första gången i Thailand för oss. 
    Har du några tips på saker att göra på Koo Chang med en åttaåring?
  • NICU
    Mme skrev 2012-05-20 22:23:59 följande:
    Åh det låter bra! Det är ju alltid en chansning när man åker till ett nytt ställe, första gången i Thailand för oss. 
    Har du några tips på saker att göra på Koo Chang med en åttaåring?
    Det är en väldigt bergig och lummig ö och väldigt vacker! Vågar man köra vespa så tycker jag att man kan hyra det och köra (men väldigt försiktigt pga backarna) runt på ön. Khlong Phrao som ligger söder om White Sand är en mysig strand också. Sen finns elefanttrekking på ön. Man kan också åka på dagstripper till öarna runt omkring Koh Chang som är toppenmysiga, bland annat ön Koh Mook (som ofta blandas ihop med ön Koh Muuk på västra sidan av Thailand). Snorklingen och dykning är toppen :)
  • Mme
    NICU skrev 2012-05-20 23:22:49 följande:
    Det är en väldigt bergig och lummig ö och väldigt vacker! Vågar man köra vespa så tycker jag att man kan hyra det och köra (men väldigt försiktigt pga backarna) runt på ön. Khlong Phrao som ligger söder om White Sand är en mysig strand också. Sen finns elefanttrekking på ön. Man kan också åka på dagstripper till öarna runt omkring Koh Chang som är toppenmysiga, bland annat ön Koh Mook (som ofta blandas ihop med ön Koh Muuk på västra sidan av Thailand). Snorklingen och dykning är toppen :)
    Tack för info!
    Nej vespa vågar jag inte åka med min dotter...  Däremot har vi tänkt paddla kanot och elefanttreking låter bra. Har också bokat 5 dagar på Koh Kood så det blir lite omväxling.
    Can't wait!!!
Svar på tråden thailandstråden