• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • loppis7

Provar här hos er:Vågar man åka till Thailand i sep/okt o isåfall var i Thailand ska man vara så att man slipper regnperioden?

• NICU
    hag7 skrev 2012-08-01 18:24:04 följande:
    Provar här hos er:Vågar man åka till Thailand i sep/okt o isåfall var i Thailand ska man vara så att man slipper regnperioden?
    Det är regnperiod lite överallt i Thailand vid den tiden. Man kan chansa att åka ändå - det regnar ju inte hela dagarna och det är inte kallt, utan väldigt behaglig temperatur. Oavsett VART i landet man åker får man räkna med lite regn när man åker vid den tiden på året :)
  • loppis7

Funkar det även att åka till Phuket den tiden?

• NICU
    NICU skrev 2012-08-02 12:02:50 följande:
    Det är regnperiod lite överallt i Thailand vid den tiden. Man kan chansa att åka ändå - det regnar ju inte hela dagarna och det är inte kallt, utan väldigt behaglig temperatur. Oavsett VART i landet man åker får man räkna med lite regn när man åker vid den tiden på året :)
    Det fungerar nog att åka var som helst, men man får ändå räkna med att det kommer lite regn. Det är lågsäsong i Thailand vid den tiden och priserna brukar vara otroligt bra! :)
  • loppis7

Tack för ditt svar NICU.
    Vi funderar så det knakar här hemma,vi ska ju åka i januari men som sagt så hittade jag ju ett toppen pris på flygstolar i sep/okt så vi är sugna att sticka iväg då också. 

• NICU
    hag7 skrev 2012-08-02 21:46:32 följande:
    Tack för ditt svar NICU.
    Vi funderar så det knakar här hemma,vi ska ju åka i januari men som sagt så hittade jag ju ett toppen pris på flygstolar i sep/okt så vi är sugna att sticka iväg då också. 
    Numera (de senaste 4 åren) så är vädret lite konstigt i januari, februari och mars också. Tidigare så har det varit stopp på regn i mitten av januari och uppehåll till april/maj, men de senaste åren har det även åskat och spöregnat (monsunregn) när jag varit där i februari och mars också.... Så jag tror att det inte spelar så stor roll. Man kan ju komma undan bra mycket billigare om man åker på hösten! :)
  • lindaothomas

Men fyyy. Va händer med värden och vädret?? Mysko!!
    Blir galen på sånt här.... ;/
    Förut va de alltid så solsäkert... :(

• elinaehn

Ja i feb mars när vi var i Khao lak var vädret blandat underbart med vrålregn och åska. Men vi far ändå i vinter. Hoppas vädret är hyfsat!

Svar på tråden thailandstråden