• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • leende guldbruna

[quote=66047175][quote-nick]lindaothomas skrev 2012-08-04 09:57:52 följande:[/quote-nick]Okej. ;) härligt!! Vi bodde i patong när vi var på Phuket. Vi hade tänkte ao nang, khao lak och typ massa små öar ;) Inget boende bokat. Bara flygstol. Vi har inga barn så vi åker själva ;)[/ Åh så mysigt :) ao nang gillar jag , khao lak tyckte jag inte om , men börjar bli så fundersam då det är så många som gillar det , om vi kan ha varit lite utanför, för jag såg då inget vackert där :( tyckte stranden var full av stenbumlingat . Det var två år efter tsunamin och de höll på att bygga en massa överallt . Koh lanta va fint , vi bodde precis vid stranden , flyttade inom ön kkse 5 ggr , lika fint överallt men lite för lugnt för oss. :)

• lindaothomas

Patong e absolut fint men väldigt mycket folk.... Stranden e helt okej.
    Men finast e de ute på alla öar därikring.. ;)

Vart i Patong ska ni bo?

• elinaehn

Oj några kilometrar utanför. Merlin beach heter fritidsresors hotell. Nära frenesin beach säger det något?

• lindaothomas

Aldrig hört talas om den stranden.. Konstigt.. :/ men ni får de säkert jätte toppen bra ;)
    De tror ja.. ;)
    Vart i thai förut?

• elinaehn

Ja i Khao lak och på koh lanta! Har du några kul utflyktstips? Bra affär för converse kanske? ð???

• fiamiaria
    lindaothomas skrev 2012-08-05 07:31:39 följande:
    Aldrig hört talas om den stranden.. Konstigt.. :/ men ni får de säkert jätte toppen bra ;)
    De tror ja.. ;)
    Vart i thai förut?
    Ligger i Tri Trang Beach, kollade då jag själv blev nyfiken
  • NICU
    elinaehn skrev 2012-08-04 20:06:23 följande:
    Oj några kilometrar utanför. Merlin beach heter fritidsresors hotell. Nära frenesin beach säger det något?
    En jättefin (liten) strand! :)
    Jag gillar inte Phuket så mycket, försöker att hålla mig därifrån pga överexploateringen. Men åk gärna på utflykter runt omkring, det finns en massa fina ställen att se! :)
  • elinaehn

Ja just tri trang heter det. Man ska kunna snorkla där. Vet inte om det stämmer. Vill inte långt ut med min åttaåring. Freedom beach har ni hört om den?

Svar på tråden thailandstråden