• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • NICU

Nästa vinter kommer att bli första gången som jag reser med barn. Eller nej... inte första gången som jag reser med barn, men med MITT barn kanske jag ska tillägga.
    Pyret väntas födas i september och kommer att få följa med till Thailand i 6-7 veckor under februari/mars. Vart vi ska åka vet vi inte riktigt än, men jag längtar tillbaka till Koh Tao, där jag inte varit på fyra år nu!

• NICU
    Snartfrueriksson skrev 2012-06-16 19:07:48 följande:
    Någon som har tips på var man kan hitta billiga flygbiljetter till Phuket i april 2013 ?
    Kika på luftgrop.se och destination.se - de brukar ha bra översikter :)
  • cillae

Vi bru´kar kolla på www.supersavertravel.se el www.expedia.se, men vi bokar alltid med www.jordenresor.se, jättebra service och dom hittar alltid bra billjetter, och om man behöver ändra nåt så fixar dom och hjälper till. Man får skcika förfrågan så återkommer dom med förslag. MEn jag brukar leta själv på andra sidor för att vet vad som finns ungerfär

• Snartfrueriksson

Nu har jag hittat ett vettigt pris. Nu undrar vi över bungalow, vi skulle vilja bo i en sån vid stranden. Har ni några tips ?

• NICU
    Snartfrueriksson skrev 2012-06-17 11:17:02 följande:
    Nu har jag hittat ett vettigt pris. Nu undrar vi över bungalow, vi skulle vilja bo i en sån vid stranden. Har ni några tips ?
    Beror helt på VART i Thailand ni ska åka
  • NICU
    Snartfrueriksson skrev 2012-06-17 11:59:25 följande:
    Tänkte phuket o koh Lanta
    Koh Lanta är GOTT om bungalows vid stranden. Kika på "booking.com" till exempel - har bokat många gånger genom dem och på olika platser i världen

Phuket har många olika stränder, så det beror lite på vart man vill bo. Åker man till Kata, Karon och Patong finns inga bungalower direkt på stranden, utan mer stora hotellkomplex.
Svar på tråden thailandstråden