• NICU

thailandstråden

Hej på er alla!

För ett par år sen startade jag tråden "Thailandstråden (för oss som reser med barn)" som är väldigt besökt under forumet "föräldrar".

Nu tänkte jag starta en tråd här inne under "resor" där vi kan diskutera allt om landet bortsett från sånt som rör "de små" och barnmat, vad som ska packas till barnen m.m.

Är det något som undrar något om utflykter, boenden m.m. kan vi fritt diskutera det här inne!

Ser fram emot att träffa fler Thailandsentusiaster!

• Svar på tråden thailandstråden
  • NICU
    lindaothomas skrev 2012-08-03 06:58:15 följande:
    Men fyyy. Va händer med värden och vädret?? Mysko!!
    Blir galen på sånt här.... ;/
    Förut va de alltid så solsäkert... :(
    Ja, man undrar ju vad som händer med klimatet, ozonlagret och så vidare... Det var 8:e året på raken jag var i Thailand (åker cirka 1 månad varje år) och de senaste 4 åren har det varit regnigt och åskigt i både februari och mars och då har vi ändå förflyttat oss längs med kusten och inte varit på samma ställe...
    elinaehn skrev 2012-08-03 08:53:15 följande:
    Ja i feb mars när vi var i Khao lak var vädret blandat underbart med vrålregn och åska. Men vi far ändå i vinter. Hoppas vädret är hyfsat!
    Precis! Var i Khao Lak-området i början av mars i år och det var riktigt uselt väder bitvis. Regn nästan varje eftermiddag och kväll....

På väg från Koh Kho Khao till Khao Lak (tror det var den 2 eller 3 mars men är inte säker....)
  • loppis7

När o var ska ni åka leende guldbruna ögon?

• lindaothomas

Leende guldbruna

Gu va sköööönt! ;)
    Vart på Phuket?

Vi flyger till phuket 10-30 januari :)
    Fast vi åker nog till andra ställen ;)

• leende guldbruna

Vet inte än , kikar på boende på bangtao och Karon beach men inte hittat ngt än. Vi har rest runt förr , hur härligt som helst . Men tänkte hålla oss på ett ställe denna gång .vet inte om min rastlösa kropp klarar det :s men vi är så många nu och det blir svårare och jobbigare att åka runt då . 4 barn i åldrarna 14,12,6 och 11 månader då när vi åker

• lindaothomas

Okej. ;) härligt!!
    Vi bodde i patong när vi var på Phuket.

Vi hade tänkte ao nang, khao lak och typ massa små öar ;)
    Inget boende bokat. Bara flygstol.
    Vi har inga barn så vi åker själva ;)

• NICU
    lindaothomas skrev 2012-08-04 09:57:52 följande:
    Okej. ;) härligt!!
    Vi bodde i patong när vi var på Phuket.

Vi hade tänkte ao nang, khao lak och typ massa små öar ;)
    Inget boende bokat. Bara flygstol.
    Vi har inga barn så vi åker själva ;)
    Inget fel i att åka själva! Jag har åkt själv med sambo och vänner och mina päron i 8 år. I vinter blir första gången som vi reser med en liten, BF i september :)
Svar på tråden thailandstråden