Försörjnnig? Tror du att jag har min son med mig på arbetstid? Min försörjning tar jag under arbetstid och min son när jag inte jobbar. Något som jag däremot aldrig tillåter är att mitt jobb inkräktar på den tid jag har med min son. Du påstår att det är oväsentligt att du inte har barn, men det är när du börjar så här som man med tydlighet ser att du inte vet hur det är att leva med barn. Mat och tvätt är sådant som löper parallellt med att ha barn.
Men hur ska du ha det?
Hade man barn skulle man prioritera dessa oavsett tiden de tar i anspråk anser du.
Om barnen inte är väldigt snälla så ska de ju få mer tid och då räcker kanske inte tiden till arbete, tvätt och annat.
Visst, vill man inte nå längre än till att bara slå fast att man har rätt så
Vill man däremot bygga upp något bestående så låter man det ta tid Jag köper argumentet om du uppnår mer bestående resultat på samma antal av dina
"slow fixes" än vad som uppnås med programmets
"quick fixes".
Nej, men det har däremot en lång rad barnpsykologer gjort, och jag har naturligtvis större tilltro på dem än på dig, om du ursäktar.
Kom gärna med källor där jag själv kan hitta informationen.
Dessutom kan jag som förälder även använda mitt eget erfarenhetsbaserade omdöme
Du har provat både programmets metoder och de av dig här förespråkade metoder och kan jämföra?
Att hantera konflikter med bestraffning är ett väldigt tydligt tecken på att man är en dålig förälder i mina ögon
Det håller jag med om men var inte det jag sa.
Dåligt
beteende ska ha konsekvenser (hemma, de jag ger).
Jag tycker föräldrar som släpper dåligt beteende inte är något vidare.