OnlyZ skrev 2011-10-25 10:40:52 följande:
Du va ju bara rent ut sagt elak! Att du säger till mig att jag är lat, konflikt rädd, maktgalen osv är ju jätte elakt eftersom du inte alls känner mig.. Jag känner mig krängt! Det gjorde ont i mig när jag läste det du skrev. Vad ger dig rätten att skriva så till mig? Jag förstår inte alls!
Vissa verkar missförstå vad jag menar!
Gå över gatan: håll mig i handen
Åka bil: bälte på
Bada: när man e smutsig
Äta: när det e matdags
Lägga smutsiga kläder i tvättkorgen: när kläderna e smutsiga
osv osv osv Vad är det ni inte förstår? Bara basic, vardagliga saker som man måste lära barn hur man gör och varför dom ska göras! Inget konstigt med det alls! Jaaa barn är insivider och har egna viljor men inte faan tänker jag låta min son gå runt smutsig (för att han inte vill bada) och inte tänkter jag låta han springa över gatan (för att han vill det) osv!!!
Jadu, vad ger dig rätten att bända upp munnen på ditt barn? Jag skriver utifrån vad du själv har skrivit. Vad är det du inte förstår? Jag kan inte ens föreställa mig att jag och mitt barns pappa skulle hålla fast vår son, bända upp munnen och borsta hans tänder. Han kan omöjligen greppa att vi "gör det för hans eget bästa".
Det finns humana sätt att lära barn att man ska borsta tänderna, det gäller bara att föräldrarna har
ork och tålamod att hitta en vettig lösning.
Så det så.