Petronella01 skrev 2011-10-26 13:14:17 följande:
Tja poäng och poäng. Jag anser att det enda man bevisar om man slänger barns leksaker är att man är en elak människa (Linda b1986 hade ju tack och lov vett att begripa det själv och göra det bra igen), och jag ville väl bara kolla vad ni har för slags samspel hemma hos er. Men då vet jag.
Sedan kan man ju konstatera att en dator förvisso är betydligt större och tyngre än de flesta leksaker ett barn kan tänkas få på dagis. Skulle aldrig falla mig att slänga något som de facto inte är mitt, bara för att bevisa något (annat än att jag är dum).
Ja men då är jag säkert en elak människa ... ja och dum också .

Jag tycker att människor som är vuxna och drar förhastade slutsatser och kallar folk för olika saker är otroligt omogna . Det säger en hel del om dig .. det är alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr innan man mässar om hur andra är .
Vi har det förövrigt alldeles utmärkt hemma och jag har aldrig behövt kasta leksaker eller "straffat" på det sättet . Men jag ser inte heller att det är världens undergång om en förälder efter att ha fått en bil i huvudet tar den och kastar den . Jag tror att barnet överlever det och blir en alldeles normal människa ändå .
Jag är ingen hystersisk mamma som tror att om jag råkar höja rösten eller göra ngt "fel" så har jag ruinerat ungen för alltid . Nyckeln ligger i kommunikationen och i repekt . Något som det finns mycket lite av i dagens Sverige .