• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

SaJo : visst är det skönt att han vill ha bröstet men jag hade tänkt gå över helt till flaska då han är allergisk mot komjölks proteinet och om jag ammar får jag absolut inte få i mej några mjölk produkter. Och jag har mjölk i det mesta. Saknar att gå upp och ta en kopp te eller ett glas oboy bara. Är tillochmed sugen på kaffe som jag självklart vill ha mjölk i i bland nu. Och slippa oron för att få i mig något så han blir dålig.
    Dottern tål inte heller mjölk så vi har ju alltid mjölkfritt hemma men jag tycker ris och havre mjölken är vidrig. Smöret man har på mackorna får man en beläggning i käften av känns det som.
    Nej jag längtar värkligen efter mitt vanliga liv. Sen så är Denver bra mycket nöjdare och sover bättre efter han fått ersättningen.

• Tibell

Här kommer då en liten presentation av oss.
    Har tre underbara töser. Äldsta är 5.5 och mellersta fyller 3 om en vecka.
    Så har vi då lilla Lovis som blir 4 månader den 4 Juli.
    hon vägde 3010 g och var 46 när hon kom två veckor innan beräknat efter en planerad igångsättning.
    Blev ingångsatt pga av tidigare snabba förlossningar och även denna gick hyffsat snabb med tanke på att det var
    en igångsättning. Det tog lite drygt 3 timmar.

Lovis är en riktigt nöjd liten tös. Är nästan alltid glad och älskar att vara social!
    Sover i regel hela nätter och ÄLSKAR sin tumme ! Fler som har tumbarn ?
    Hon helammas än och kommer göra tills dess att det inte funkar, Eventuellt blir vi "tvugna" att börja med lite smakportion
    av gröt då hon har problem med tillväxten... de hoppas att lite fastare mat ska kunna ge vikten en liten skjuts.
    Hon väger i dagsläget 4.2 kg och är 55.8 cm lång...alltså en väldigt liten tös =)
    Det kan eventuellt röra sig om fler allergier men eftersom vi redan utesluter mjölk, soja och ägg skulle det kännas trist
    om det är fler..
    Ägg, mjölk och soja har hon reagerat på med fula utslag och massor med slem i bajset.
    Våran mellersta är multiallergisk så detta kommer väl inte som en direkt chock även om man hade hoppats på ett allergifritt barn =)
    Egentligen tror jag inte det är några fel alls på tösen..hon är bara liten helt enkelt =)
    Bjuder på ett par bilder på söthönan också =)

• Trolla75

Men va söt hon är lilla Lovis, välkommen hit Tibell :)

Du har så rätt så, här är det full fart på tråden...

• Tibell

menar såklart att hon blir 4 månader den 4:e november den 4:e juli föddes hon ...

• SaJo81

Tibell: tumsugare har jag två stycken! Kämpar med näbbar och klor för att inte trean ska bli det med :) han tar än så länge nappen så jag hoppas det håller i sig. Mina två tumsugare är nyss fyllda 3 år och har haft en riktig myskväll med sin pappa idag! Dom har tittat på hockey, käkat mc donalds och glass och vart uppe jättesent! Värsta "lördagsmyset" hoppas dom sover länge imon nu tack vare det!

Lillebror totaldäckade efter ersättningen klockan 20 så jag har haft en lugn kväll hemma :)

• anjiali

Så söt Tibell . Jag har ju också triss i tjejer . Jätte mysigt, förutom samhällets alla kommentarer :-/. Alla andra tycks tycka att vi vill haft en pojk. Min minsta gillar tummen men bara när hon är vaken. Inte när hon ska sova eller är ledsen.
    Lyckas aldrig få till det där med foton, båda datorerna krånglar fast de är hyfsat nya.

Ligger här och ammar i vanlig ordning denna tiden. Laddar mentalt för att köra själv med lillan till Torslanda imorgon 1 timma 10 min. Hua... Ser fram emot att träffa god vän, men längtar tills onsdag då jag har resan bakom mig.

• Sladdis

Vilka fina bilder på söta Lovis, Tibell!:) Matteo är född dagen innan henne. Han har aldrig sovit hela nätter men nu är det värre än någonsin. Senaste veckan vaknar han varannan timme eller oftare. Blir sugen på att testa ersättning men väntar några dagar till och ser om det vänder. Är såååå trött nu. Duger inte mycket till på dagarna när sömnen blir så ituhackad.

• millifjor

Inatt har varit en böknatt, antar att det är 12 veckors fasen som alla pratar om som slagit in hon blev 12 veckor i lördags! hon har vaknat jätte ofta, ätit pluttelite, somnat igen i pappans famn för att sen vakna när han lagt ner henne
    Idag är också första dagen jag ska jobba, har ju inte gjort det på ett halvår då jag var sjukskriven under graviditeten med, och vad händer!? Jo, jag har knappt kunnat sova dels pga vår lilla underbara dotter, och sen har jag sjukt ont i halsen och har även fått feber, är det inte typiskt!? Har kastat i mig ett gäng alvedon så får vi se om det hjälper, kan ju inte direkt ringa och sjukanmäla mig, haha. Ska egentligen jobba imorgon med men får se hur det blir med den saken. Jobbar ju som målare så det är ju inte direkt ett lugnt jobb där man kanske kan sitta och vila lite då och då. Aja, bara att pallra sig iväg snart, Ha en bra dag alla!