• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Jaha nu är vi där då. 12 veckors fasen. Sover dåligt på natten,vill äta ofta på natten fast hon inte är hungrig. Sov 3*35 min på dagen igår. Håglös och gnällig. Det blir väl några trötta dagar innan det släpper och sen får man se de nya färdigheterna som de lär sig. Hon är precis 12 veckor idag och detta började i förrgår. Det är otroligt punktligt

• EllaBella02

Ja, då kanske vi går igeinom 4 månaders fasen nu då : ) nä, jag ska fortsätta att inte ge ersättning men det känns ju som det blir bättre med det.

• chess07
    EllaBella02 skrev 2012-10-21 08:25:47 följande:
    Alltså msn blir lite trött på att alla tjatar om att man ska amma när alltsom ger ersättning verkar ha gladare bebisar, som sover längre och äter bättre. Varför ska msn då amma?
    Du ska amma för att det är det bästa ditt barn kan få första 6 månaderna. I bröstmjölk finns allt ditt barn behöver i början på livet. Man vet att barn som ammas löper mycket mindre risk att drabbas av bla. allergi av alla dess slag. Dessutom hjälper man dem att bygga upp sitt immunförsvar.
  • SaJo81

Chess07 det är inte alltid sant! På Neonatal tar dom prov på din mjölk för att se om den är tillräckligt näringsrik för alla har faktisk inte det!
    Om man dessutom matar som jag gjort senaste veckorna typ varannan timme och han ändå är hungrig så blir han ju helt klart inte mätt på min mjölk, kanske den inte är tillräckligt näringsrik nu, och det spelar faktiskt inte någon roll vad du själv har för kost! Pratade jättemycket om det på neo när vi låg där med tvillingarna, då hade jag jättefin näringsrik mjölk trots att jag knappt åt nånting medan många av dom vi låg inne med fick bankmjölk för att deras inte hade tillräcklig näring och dom åt enligt kostcirkel många av dom!

• Trolla75

Men vad är det som gör att nätingsinnehållet skiljer sig från person till person?

Tror inte det har med kosten att göra då jag nu haft ren grädde+ en skvätt sömnmedel alla tre gånger och jag kan lugnt påstå att kosten varit helt olika mellan barnen...

• millifjor

Nej vår bebis klarade sig inte på bröstmjölk enbart, hon blev aldrig mätt och var grinig jämt, sen när vi slutade så vart hon en helt annan bebis! Bröstmjölk är bra enligt forskning, men det är ju dagen tillägg med förr var det inge vidare, då var det mest mjöl i tillägget och det var inte direkt mkt näring. Det är väl mer att de kan klara sig på bröstmjölk i 6 månader enbart OM man har tillräckligt med mjölk det vill säga.
    Min barnmorska sa att det är lite hysteri nu kring att man SKA amma och si och så. Man gör det som känns bäst för en själv helt enkelt, och jag ger ersättning och det funkar fin fint för oss. När jag ammade så mådde vi dåligt allihopa här hemma, bebis var grinig, jag var grinig - hade sjukt mycket konstiga hormoner som for hit och dit och nu när jag slutat amma mår jag toppen!

• juliaannaeva

Hade samma problem, min bebis blev aldrig nöjd på bröstmjölk så jag ger ersättningen! O nu är livet helt Underbart som mamma, sova hela nätter o endast en stund på
    Kvällen är hon lite grinig :)

• chess07

Givetvis är det olika från person till person hur det fungerar med amningen! Är inte bebis nöjd så är det klart man måste se över andra alternativ.
    Angående kost så håller jag med om att det har inget och göra med hur mjölken blir. Jag tänker inte på vad jag äter och här är det rena grädden han äter. Är 3 månader och väger 7500g! Flört
    Jag är bara tacksam att amningen fungerar.

• AAEV

Barn får ju mer mättnadskänsla sv ersättningen, så bars för att man ammar ofta betyder inte det att barnet inte blir mätt. Jag ammar 1 gång i timmen och dottern är nöjd med det