• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Det hör ju inte till vanligheterna kan jag ju påstå... Vaknade upp till en "tjöt" och en doft från spjälsängen...

Den här lösa Bajen som han har nu hade lilleman under sina 2 första månader och då var det inget ovanligt med 2-3 blöjbyten/dag...

Och nästan varje bajsblöja kom som en explosion med läckage som följd...

Men då vid 2

• anjiali

Idag är det dags för bilresa igen med skrikbebis i bilen. Ska på utflykt med barnen till äskhultsby och äta vofflor.
    Känns nervöst inför hur det ska gå , men måste ju få komma ut lite :-/ !!!! Mannen jobbar så jag kör själv.

Hur länge hade ni låtit era barn skrika i bilstolen ???

• Trolla75

Anjiali- dom skriker ju av en orsak! Caspian hade en period ca 2 v. med hysteriskt skrik när han hamna i stolen...
    Det slutade med att jag hamna bak i mitten inklämd på 20cm och då är jag minst sagt det dubbla...

Nu har Wilma tagit över platsen igen, men han måste konstant underhållas för att hålla humöret uppe...

Du har inget "större" barn som kan underhålla M?

Det har hänt att vi åkt... Flera timmar... Sist o längst var ju från Ullered! Den hemresan önskar jag ingen!!!

Men till frågan, man undrar ju varför dom skriker???

• anjiali

Hon är ofta trött när vi ska köra och somnar så fort man tar ut henne. Men vaknar i stolen :-/....
    Jag tror hon vill bli hållen och "nattad".
    Två barn som kan underhålla en stund har jag med mig .

• momster

vi har oxå börjat med ersättning tänkte först bara ge han om jag råkat få i mig mjölk, (Denver tål inte mjölk protein misstänker vi.) men när vi märkte hur mycket nöjdare han blev och jag slapp amma med allt ifrån 30 min till 2 timmar mellan måltiderna.
    Så nu ammar jag bara ca 3 ggr per dag. Morgon middag och kväll.
    Nätterna har blivit mycket bättre oxå. Nu äter han 1-2 ggr per natt i stället för 4-6 ggr.
    Men nu måste jag pumpa ur brösten när han inte äter från dom. Nån som vet hur lång tid det tar att mjölken reglerar sig ?

• EllaBella02

Alltså msn blir lite trött på att alla tjatar om att man ska amma när alltsom ger ersättning verkar ha gladare bebisar, som sover längre och äter bättre. Varför ska msn då amma?

• SaJo81

Anjiali: äskhultsby ligger ju här neråt! Försökt få med familjen på utflykt dit eftersom jag aldrig varit där men min Karl (som ändå är härifrån) har aldrig lust, ändå har han aldrig varit där själv! Har du vart där förr?