• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Ok. Undra när dom tänker säga något på mitt BVC. Ska dit på hennes 4 mån dag. Vet inte hur jag vill göra. Hel amma till sex månader är planen men att ev kunna börja jobba någon dag i veckan strax efter det.

• FruSandra

Ja vill också amma så länge som möjligt.. Eller iaf till 6 månader.. Om han inte fått tänder tills dess..
    Vi ska prata mat imorn på mammagruppen ska se vad de säger då :)

Kul att instagramma med er :)

• EllaBella02

Läste igenom infon på Livsmedelsverket och det står ju ingenting varför. Däremot skriver dom att gluten ska introduceras senast vid 6 månaders. Lustiga dom är då : )

• Sladdis

Matteo har två tänder och förutom att han bitit till två gånger så går det lika bra som tidigare.

• Tibell

Jag hade tänkt helamma tills Lovis är 6 månader.. men med tanke på hennes låga vikt kanske det vore en idé att börja med gröt kanske redan vid 5 månader ?!

aja..vi får väl se vad som händer.

äter en kost fri från mjölk, soja, ägg och sädesslag och hoppas det ska göra under för hennes vikt !

• Sladdis

Tibell: Oj, finns det något kvar att äta? Nej men seriöst så låter det väldigt jobbigt. Min 11-åring hade komjölksallergi så när jag ammade honom fick jag skippa alla mjölkprodukter och jag tyckte att det var begränsande och jobbigt.

• Sladdis

Anjiali: Ååå, vad är det för bebisar vi har? Matteo somnade dessutom inte förrän 0:30 och vi ska vara på logopedmottagningen med en av storebröderna 8:30. Kommer att sitta och somna där. Snaaaark!!!