• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Oj. Skulle David somna på mig skulle han vakna efter 20 min och gallskrika i en timme (om jag har tur - han blir sååå lätt övertrött).
    Han slutade att amma sig till sömns vid 2 mån och sen dess somnar han i sin spjälsäng. Sover till 2-4 och kan sedan samsova fram till 6-7 nån gång.

• chess07
    skuttare skrev 2012-10-25 20:53:27 följande:
    När vår dotter somnat på kvällen ca 19 så får hon ligga kvar på mig och sova tills jag går och lägger mig då jag tar henne med mig och hon sover i sin säng som står kloss mot min. Vart soverera bebisar innan ni går och lägger er och hur/vart 'nattar' ni dem?
    Kan du inte lägga henne i sin säng när hon somnat?
    Vi lägger vår son vid 19 och då somnar han i sin vagga och sover där till mellan 11-01 innan han vill äta nästa gång. Äter sen lägger jag honom i vaggan igen om jag inte somnar själv under amningen Flört
  • chess07
    Emmizen80 skrev 2012-10-25 19:48:02 följande:
    Skitspruta, men hellre lite skrik nu än att strunta i att vaccinera (har en i vår närhet som INTE vaccinerat sitt barn) och de blir rejält sjuka se are i livet
    va skönt att han somnade... Arvid sov oroligt natten efter sprutan så jag ammade honom mycket pga det. Men på fm dagen efteråt vände det...
  • AKT83

Vi nattar vid 20-21 i hennes spjälsäng och så sover hon är till 00-01 när hon äter igen och då sover hon oftast hos mig efter det.

• Hera78

Vi ger Olivia sista måltiden runt 19:30 sen lägger vi henne i sängen som står brevid vår, pussar godnatt, släcker lampan och lämnar rummet. Inom 10 minuter sover hon och vaknar runt 4-5 för att äta sen sover hon till 8. Hon blir 19 veckor på söndag och jag hoppas att dessa rutiner håller i sig ett tag

• FruSandra

Idag på Bvc pratade vi mat. Dom sa också att man ska ta tillfället när de bli intresserade. Annars kan de va svårt att fö dom intresserade om man inte tar tillfället i akt :)

Vilgot har även gått upp 300 G på en vecka :) börjat ana att ja återigen fött grädde i pattarna ^^,

• skuttare

Det låter ju smidigt ni som lägger dem i sängen. Jag tror det är jag själv som hindrar 'utvecklingen lite där . Dels så har vi sovrummen på övervåningen så då måste vi ha babyvakten där. Men mest av allt så tycker jag att hon är så liten än. Vill liksom inte att hon ska bli stor för fort men ändå så vill jag att nattningarna hemma ska funka smidigt då jag vill kunna åka och träna med hästen en kväll i veckan efter nyår.

• FruSandra

Skuttade
    Vi har också sovrummen på övervåningen... Mitt tips är att köpa en babywatcher. Ja älskar våran o kan inte förstå hur ja klara mej utan den första tiden. Man ser till o med att han andas.

• Sladdis

Matteo somnar alltid i min famn. Oftast vid bröstet men ibland utan. Då lägger jag honom i vaggan som står bredvid min säng. När han vaknar på natten går jag upp och ammar honom (kan inte liggamma) och lägger sen tillbaka honom i vaggan. Vi har aldrig samsovit för då hade jag aldrig kunnat sova. Minsta lilla att gubben kommer över på min madrass så vaknar jag.

• Trolla75

Jag ligger i vår säng och ammar Caspian till sömns medan jag kollar tvn... Vid 23 sover han djupt så då lägger jag över honom i sin säng, som står med huvudänden mot vår säng... Vi bor ju som packade sillar...