• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

På vitt jag kommer ihåg så är det läkarintyg som vanligt efter en vecka.

• skuttare

Anjiali: jo det är nästa fas. 19 veckors fasen som jag skrev om tidigare. Börjar vid 14-15 veckor när är som värst runt vecka17 men varar ändå till vecka 19lite drygt. De har sju utvecklingssprång under det fösta året.

• Emmizen80

Idag är det dags för vaccination. Hoppas det går bra och relativt smärtfritt. Dottern ska oxå med, pratade med vårdcentralen igår de ville att hon skulle komma in. Hon har ev fått borrelia. Blev biten av fästning för ca 3 V sedan, hittade igår en ring, stor som en femma på hennes arm. Hatar när man behöver vara orolig för sina barn!! Har någon av er erfarenhet av borrelia?

• chess07
    Emmizen80 skrev 2012-10-25 09:28:26 följande:
    Idag är det dags för vaccination. Hoppas det går bra och relativt smärtfritt. Dottern ska oxå med, pratade med vårdcentralen igår de ville att hon skulle komma in. Hon har ev fått borrelia. Blev biten av fästning för ca 3 V sedan, hittade igår en ring, stor som en femma på hennes arm. Hatar när man behöver vara orolig för sina barn!! Har någon av er erfarenhet av borrelia?
    Du behöver inte vara orolig. Ni har upptäckt det tidigt och då får hon antibiotika. Upptäcker man det när man har symtom som synbortfall, svagheter, ansiktsförlamning så tar det längre tid innan man blir av med det.
  • Sladdis

Ååå, jäkla utvecklingsfaser. Självklart är jag glad att han utvecklas som han ska men varför reagerar vissa barn så starkt? Jag och Anjiali och säkert några till har ett helsike med barn som inte sover mm medan andra utvecklas som de ska alldeles tyst och sovandes genom hela nätterna. Suck!!!

• JWall

Har en matvägrande liten kille här. Han skriker och ålar sig i famnen. Har precis fått i honom lite efter mycket gråt. Kan det vara en utvecklingsfas? Han är 3 månader och två veckor idag... Eller är det 3 veckor.. Det går så snabbt. Blir så himla orolig när han inte äter! Nu har febern iaf. Försvunnit. Försvann i natt under en av de vakna timmarna.. Vi som precis hade fått ordning på dom och han sov 5 timmar på raken. Känner mig så jäkla nere och orolig!

• Emmizen80

Sprutorna var jobbiga! Som tur var fick han båda samtidigt. Från att ha varit jätte glad och skrattat åt sköterskorna, blev han jätteledsen. Gallskrek i 5-10 min och denna kille skriker i stort sett aldrig! Bara när man är hungrig maten tar för lång tid. Men nu är han iaf glad igen! Elsa fick kåvepenin mot borrelia, köpte med favoritgodiset till henne hem. Efter medicinen är tagen får man en godisbit. Ibland får man muta sina barn :)

• momster

Ursch jag tror jag har urinvägsinflamation på gång. En jätte gnällig bebis som inget duger för och en förkyld prinsessa. Fin kombination.