• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Trolla: nästan som LCHF snickers, dock en snabbare variant då jag doppade chokladen direkt i jordnötsburken

• anjiali

Sladdis: slarv bebisar !!! En av nackdelen med att ha syskon som ska till skolan är när M väl sover på morgonen så måsten jag upp ändå. Precis som du .

Här blir det koma varning idag !!! Å torsdagar är hatdagar. Är själv till sju ikväll.

• Sladdis

Anjiali: Jag förstår inte hur du orkar. Skäms att gnälla. Mina andra barn är ju så stora att de tar sig till skolan själv så jag kan bli hemma hela dagarna och tycka synd om mig själv. Att jag måste iväg på morgonen är ju inte så ofta. Heja dig!:)

• millifjor

Nu vet jag hur man gör om man blir sjuk och inte kan ta hand om bebis. Jag sjukanmälde mig på FK:s hemsida. Får 1 karensdag som vanligt därefter 80% på min lön, alltså inte på föräldrapenningen. Sen tar mannen föräldradag istället för mig. Så fungerar det iaf om man hade en bebis som var under 8 månader, sen vet jag inte
    Så idag är jag hemma och är sjuk och mannen är hemma på föräldraledighet och tar hand om vår skrutt, känns bra för mig!

• EllaBella02

Idag har vi provat gröt på morgonen! Inte lika gött som morötterna tror jag : ) så det är ju tur att det blir morötter till lurre idag med! : )

• anjiali

Var det inte någon som skrev här att man behöver läkarintyg från första dag. Jag minns att jag svarade att då lär jag vara jätte sjuk om jag ska orka mecka med det. Både läkar besök och intyg kostar ju. Var det i en annan tråd ??