• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Här går vi och lägger oss i ca 20:00 hela familjen. Då får Denver flaskan så kollar han lite på tv med oss och somnar oftast 20:30. Vaknar sedan mellan 22-01 och äter igen sen sover han till 3-4 då han vill ha mat igen. Sen går gubben upp kl 5 så då brukar hela familjen vakna och dagen sätter igång.
    Men Denver har inte börjat så mycket med de långa vaken perioderna än heller utan sover väldigt mycket.

• EllaBella02

Vi går och lägger oss vid 19 jag och bebis och sedan somnar hon vid halv 8 och jag ligger och lyssnar på Amanda Shulman och Hannah Widells podcast och somnar sen : ) Hon sover tillsammans med mig och sambon i vår säng, fast spjälsängen står precis bredvid : ) jag tycker det är mysigt och jag ammar så mycket på natten fortfarande. Hon äter varannan var tredje timma. Idag tex åt hon vid 7,9,11 och nu vid 2. Hon vaknar knappt när hon äter känns det som.

• anjiali

M somnar vid bröstet vid 19-20 tiden. Lägger henne i sitt Nest på soffan med oss. Sen när vi går och lägger oss tar vi nestet och M med oss till sovrummet där hon ligger emellan oss. Sen sover hon där till första matning efter den brukar jag lägga henne där igen tills nästa matning. Efter det ligger hon i min säng och jag och mannen knör på hans sida

• momster

God morgon !
    Här har vi för första gången fått sova en hel natt för Denver men jag vaknade av att tuttarna var fulla i stället. Nu ligger jag och alla barnen i sängen och myser innan dagen drar igång.

• anjiali

Har ätit mina points och en del av bonusen. Skrapat ihop över 20 träningspoints. Motstått så många frestelser och kämpat. Vad händer ? Minus 0,1 kg på en vecka. Förra veckan minus 0,3 kg. Nu tar jag paus en vecka och skiter i detta. Ska fira höstlov med barnen och allt vad det innebär. Gemensam mat, fika och godis !!!! Inte ens ett halvt kilo på två veckor .....

• skuttare

Jag får nog prova att natta i spjälsängen. Det vore ju smidigt för då kanske det går att sätta på en saga till stora tjejen i rummet brevid så hon oxå somnar. Hur gör ni andra när ni ska natta flera syskon samtidigt? Den stora är 3 så hon vill ju att man sitter där tills hon somnat. Det krävs ju att man kan ha båda själv ju ifall den andra ska iväg på nåt.

• Tibell

skuttare : Lovis är vårat tredje barn och vi har två till på 5.5 och 3 år gamla.

3 åringen vill också att man ska sitta bredvid henne tills hon somnat så de gånger jag nattar själv brukar det se ut såhär

Storasyster får lov att se på tv eller spela data under tiden.

Sen nattar jag 3 åringen samtidigt som jag ammar Lovis ..då håller hon sig tyst nämligen

när 3 åringen somnat går jag och lägger storasyster med Lovis hängande på höften.. och sen är det Lovis tur

Lovis somnar runt 20. Då är det pyjamas, blöja och sedan lååång amning som gäller. mjölken rinner till många gånger under det passet så jag fyller upp henne ordentligt

sen sover hon i regel fram till 5 tiden då det är dags för mat och sedan somna om och sova mellan oss tills vi går upp på morgonen.

• skuttare

Tack Tibell. Följdfråga till er som inte ammar till sömn. Kan era män natta de små eller är det som hos oss att det bara är mamma som gäller?

• millifjor

Vi ger ersättning och det är nästan alltid pappa som nattar. Han ger sista kvällsmålet vid 7- halv 8, sen somnar hon i hans famn vid 8 typ, man måste gå och bumpa henne oftast- utom igår! Fö första gången la han ner henne i vaggan och så somnade hon! Sen vaknar hon mellan 1-2 för mat, sen börjar hon gny vid typ halv 5, då får man stoppa i nappen om och om igen tills typ halv 6-6 då hon vill gå upp!
    Hon har sovit i sin vagga sen hon var typ 7 veckor, hon blir 3 månader på söndag

• momster

Vi har 2 syskon till Denver 10 och 2,5. De lägger sig halv 8 och Kevin som är äldst sejer vi bara till när det är läggdags. När han är klar på toa går han och lägger sig.
    Sen fixar vi dottern och bäddar om henne som oxå somnar själv sen när vi lägger oss tar vi med Denver och nattar han då.

Det är bara jag som matar här i vanliga fall. Mannen har matat lite på slutet under natten.
    Vi har gjort så att jag tar mest hand om Denver och sköter hans blöjbyten och när han är hemma tar han hand om dottern mest och alla hennes blöjbyten.
    Det blev så för när jag ammade skrek Denver så fort nån annan än jag tog han om han var trött eller bara tjurig.