• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Kul att läsa hur alla gör vid nattning!

Tilly brukar vakna lagom till storebror somnat och sen kan hon vara vaken en stund och hålla låda. Hon har precis upptäckt rösten så kvällarna består av fot-tittning, försöka få tag på fötterna och testa rösten. Det låter så himla kul! Sen byter vi om till pyjamas och ammar i sängen. Ibland somnar hon vid bröstet och ibland inte. Hur som helst så lägger vi henne i spjälsängen där hon somnar av sig själv. I natt sov hon mellan 22.30-8.00. Väldigt skönt!

• Sladdis

Anjiali: Trist när det bli stiltje men minus är ju minus. Bättre än plus. Ibland hjälper det att ta en paus och frossa lite för att viktminskningen ska ta fart igen. Ska också mysa och äta gott med barnen nästa vecka.

• momster

Ni som ger ersättning hur mycket äter era små och hur ofta ?
    Tycker Denver äter så små mängder men han går upp riktigt bra.
    Han äter ca 90-120 4-6 ggr per dag/dygn.

• anjiali

Sladdis: nu njuter vi av lov ! Ser fram emot att gå på stan och kunna äta/fika utan att räkna !

• anjiali

Hannavirrpanna : helt klart det bästa. Tänk om jag råkar backa över min idag ??? Det kan ju hända ?!

• SessanM

Momster: Emilia äter 150-180/gång oftast 3 större mål och 2 mindre. Denna veckan har hon varit lite gnällig vid läggdags och varit uppe lite längre, då har hon fått 90 till... Hon blev 3 månader i tisdags och har precis hoppat upp till normalkurvan med vikten :)

• Jmst

Momster: Nova äter mellan 60-180 och hon äter 10 ggr per dag och då sover hon ändå alltid 6 timmar i sträck på natten. Hon äter i och för sig althera och jag har fått för mig att den inte mättar lika bra, nån som upplever samma?