• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Jag ger Bastian mat i soffan vid 20.00 ungefär och har honom i famnen till han somnar sen lägger jag honom i sängen, sen sover han till 5-6 ungefär då jag tar upp honom matar honom och lägger tillbaka honom i sängen och han somnar alltid om. Samsover inte. Jag avskyr när det är trångt i sängen och kan inte sova. Typ som i natt, Tristan kom vid 3 sen när han somnat i år säng lyfte jag in honom i hans rum igen, sen blödde han näsblod, sen kom han till våran säng typ fyra gånger till så jag har sovit som en kratta!

• FruSandra

Jag ammar Vilgot vid 18.45 eller 19.15 beroende hur trött han är.
    Sen lägger ja honom vi 19 eller 19.30 då somnar han på en gång. Ibland vaknar han vid 21 o vill ha mat men oftast sover han till 1-2 för mat. Ammar o lägger ner han.
    Sen vaknar han vid 4-5, så samma som innan, sen vid 7 då ligger vi o snackar i vår säng och sen somnar han om till 9-10.30 :)

• SaJo81

Vi kör på Nan 1 nu sen i lördags när Bastian började totalvägra tutte! Han äter mellan 120-180 färdigblandat 5-6 gånger om dagen! Ska på viktkoll på torsdag så jag hoppas han går upp ordentligt i vikt nu när han käkar ersättning!

• millifjor

Vår tös äter 90-120 ml typ 6 gånger per dag. Hon är tre månader på söndag men nu när jag bytte till strl 2 på napparna så har hon sugit i sig 150 ml ett par gånger! Tyckte också hon åt lite men hon går upp i vilt som hon ska. Det känns som om hon inte orkar äta nån längre stund när vi hade strl 1 på napparna, använder Dr Brown flaskor. Igår kväll var hon jätte hungrig- trodde jag fyllde på flaskan med 60 ml när hon ätit upp 150, tänkte att nu börjar hon bli stor i maten men icke, det åkte ner för att sedan komma upp lika snabbt igen! Hon spyr aldrig annars så nu får hon max150 ml ett tag, hon verkar ju vara nöjd med det!

• SaJo81

Hur f*n får man ner mjölkproduktionen? Har kämpat hela veckan och det är inte skönt med sprängfyllda tuttar alltså!

• millifjor

Jag lättade bara på det värsta trycket när bröstet blev fullt. Men det tog nog ett par veckor innan det försvann helt och det från att jag slutat amma. Innan trappade jag ner ett par veckor för att få ner produktionen...

• Jmst

Momster: märker ni av att han inte håller sig mätt länge?
    Jag heter jeanettet på instagram förresten :)

• momster

Jmst : vi upplever motsatsen, när jag ammar äter han med ca 30 min-2 timmars mellanrum nu äter han med ca 3-4 timmars mellanrum. Därför jag håller på att gå över till enbart ersättning.