• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • down under

I dag var vi till bvc igen; Kian är nu 3 o en halv månad och var 62 cm lång
    och vägde 6240g.
    Sköterskan tyckte att han inte gått upp tillräckligt dom senaste gångerna så ska till
    barnmottagningen för utredning.
    Han äter alltid bara små mängder och spyr hela tiden så jag är förvånad att han går upp i vikt alls..
    Han har aldrig druckigt mer än 100 ml på en gång men när han gjort det så blir det typ kaskad spya nästan direkt.. han kan dra ut på en 180 ml flaska i flera timmar och ändå spyr han flera gånger därimellan.
    Går ju inte att töja ut hans magsäck när han aldrig får behålla nån större mängd.
    Hoppas dom kan reda ut vad det är för fel.        

• FruSandra

Åh Down under de låter jobbigt :( hoppas de vet vad de beror på...

Vilgot blir 4 månader på söndag. Han rullar inte runt. De enda han gör är att rulla till sidan från ryggläge...
    Men han visar inget intresse alls om ma. Lägger han på mage.. Han ligger bara o med huvudet upp och efter ett tag blir han jätte arg o ledsen.. Förmodligen trött.

Nån som har tips hur man kan hjälpa till lite? Vi ligger på golvet mest hela dagarna.. Både på rygg o mage..

• momster

FruSandra : jag tror inte det är så mycket man kan göra än att låta de ligga på golvet så kommer det när det kommer.
    Känn igen brådska med att han ska vända sig osv det kommer kan jag lova.

• Sladdis

FruSandra: Matteo bli 4 månader den 3:e och han kan inte heller vända sig åt något håll. Är inte orolig. Han hatar verkligen att ligga på mage och börjar vråla direkt man lägger honom så. Vissa barn sitter innan de kan vända sig liggande.

• millifjor

Frusandra: de sa på Bvc att det förväntades av en 6 månaders att de skulle kunna det så du kan nog vara lugn

• anjiali

Jag har feber och förmodligen mjölkstockning. Ont och öm i en bröstet men känner inga knutor direkt. Vad kan det annars vara ???
    Mår inget vidare vill jag lova och barnen kommer bli såååå besvikna när vi får ställa in dagens besök till bushuset.

• millifjor

Rakel har fått feber nu efter sprutorna, stackars Trasan hade tänkt åka till en kompis men vi blir nog hemma idag och myser.

• momster

Grahnkotten : vi har inge problem direkt.
    Utan skulle behöva en till stol så tänkte om den funkar bra och om de får plats länge i stolarna. Nu har vi en graco och är super nöjda.