• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade

Ja då har man vart bollad fram o tillbaka idag! Helt slut! Kan säga att jag blödde igår med, dock jättelite denna gång med o imorse som bortblåst! Var på kvinnokliniken imorse där VUL gjordes igen o hon kollade snabbt o såg inget o hade svårt o hitta ägglederna. Fick remiss till Sahlgrenska. Fick ta blodprov o lite annat sen sitta o vänta. Tog väl ca 2 h. Fick sedan träffa en helt underbar (!!) läkare! Hon var så omtänksam o förklarade allt utförligt osv. Eftersom jag aldrig hann få mens (slutade m minip) så vet jag ju inte riktigt hue långt gången ja e, utan gissar lite ef ÄL. Enl mina beräknigar är jag 6+3 men det stämmer förmodligen inte. Hon gjorde VUL o sa att livmodern var stängd så MF var det inte iaf. Även hon hade svårt o hitta äggledarna men lyckades någorlund t slut men tyckte de såg bra ut. Hittades lite vätska i livmodern. Kan vart blödningen. Hon klämde lite vid äggstockarna men ja hade ont på båda sidorna när det trycktes. Sen sa hon att hon såg ngt som liknar en påbörjad graviditet. Om ja nu är mindre gången så stämmer de mer övernes m det hon såg i livmodern. Hon sa ngt om HCG-halten via blodprov, 10% nått, fattade ej, men att de kanske inre stämmer de resultat ja fått. Såå, hon kallar dit VUL experten som denna dam kallas o hon kunde inte heller konstantera varken ena lr andra, osäkert. efter lång disk så efteraom ja ej har ont så avvaktar vi på mån på resultat på nya blodprov o nytt VUL. om dt e osäkert även då läggs ja in för observation.. Jesus, säger ju de, mitt öde o aldrig få svar!!! Pust.

• Tolle83

Men oj Ella! Då finns de ju fortfarande hopp? Eller har ja fel? Hur de än blir o vad som än händer så kommer de säkerligen lösa sig!

• Tolle83

Sladdis
    Vi har försökt i nästan 3 år ( 2mf) och gjort alla utredningar som finns, ( till o med operation) och vi har precis blivit ställda i kö för ivf så blev ja gravid. Nu vill dom ha extra koll på mig och se så allt ser bra ut och att allt sitter på sin plats :)

• Lyckliglottad
    Tolle83 skrev 2011-11-10 17:04:55 följande:
    Värst vad denna tråd stått still idag :O inte likt er tjejer ;)
    Ja äkte hem från jobbet idag. Tröttheten var outhärdlig! Ja mådde illa för ja var så trött.
    Jag har inte sagt nåt till kollegorna än, funderar på att vänta tills jag varit på vul. Jobbar på förskola och har barn med speciella behov på avdelningen. Ja är orolig att nåt ska hända när dom 'flippar'.. Då är de sparkar och slag som härjar...
    Imorn kl 8.15 får ni tänka på mej.. Då är de vul dax och jag är skitnervös!!
    Hur mår ni andra? Idag har ja haft lite småont i magen o ner på ljumsken :S
    Absolut tänker på dig så, vilken vecka är du i? {#emotions_dlg.flower}
  • Bees knees
    Ella Jade skrev 2011-11-10 18:19:57 följande:
    Ja då har man vart bollad fram o tillbaka idag! Helt slut! Kan säga att jag blödde igår med, dock jättelite denna gång med o imorse som bortblåst! Var på kvinnokliniken imorse där VUL gjordes igen o hon kollade snabbt o såg inget o hade svårt o hitta ägglederna. Fick remiss till Sahlgrenska. Fick ta blodprov o lite annat sen sitta o vänta. Tog väl ca 2 h. Fick sedan träffa en helt underbar (!!) läkare! Hon var så omtänksam o förklarade allt utförligt osv. Eftersom jag aldrig hann få mens (slutade m minip) så vet jag ju inte riktigt hue långt gången ja e, utan gissar lite ef ÄL. Enl mina beräknigar är jag 6+3 men det stämmer förmodligen inte. Hon gjorde VUL o sa att livmodern var stängd så MF var det inte iaf. Även hon hade svårt o hitta äggledarna men lyckades någorlund t slut men tyckte de såg bra ut. Hittades lite vätska i livmodern. Kan vart blödningen. Hon klämde lite vid äggstockarna men ja hade ont på båda sidorna när det trycktes. Sen sa hon att hon såg ngt som liknar en påbörjad graviditet. Om ja nu är mindre gången så stämmer de mer övernes m det hon såg i livmodern. Hon sa ngt om HCG-halten via blodprov, 10% nått, fattade ej, men att de kanske inre stämmer de resultat ja fått. Såå, hon kallar dit VUL experten som denna dam kallas o hon kunde inte heller konstantera varken ena lr andra, osäkert. efter lång disk så efteraom ja ej har ont så avvaktar vi på mån på resultat på nya blodprov o nytt VUL. om dt e osäkert även då läggs ja in för observation.. Jesus, säger ju de, mitt öde o aldrig få svar!!! Pust.
    Förstår att du är trött , men det måste ju ändå kännas lite mer hoppfullt nu?
    Jag hoppas som sjutton för din skull!
  • Ella Jade

Jo möjligheten finns att bebisen mår bra men är mindre än vi tror, felberäknat bara. Visst känner ja mig lite gladare idag men vågar inte hoppas på de för atr bli besviken igen.. Men svårt o låta bli! Ska döpa ungen till MIRAKEL om den ploppar ut ändå i juli :D

• Sladdis
    Tolle83 skrev 2011-11-10 18:28:11 följande:
    Sladdis
    Vi har försökt i nästan 3 år ( 2mf) och gjort alla utredningar som finns, ( till o med operation) och vi har precis blivit ställda i kö för ivf så blev ja gravid. Nu vill dom ha extra koll på mig och se så allt ser bra ut och att allt sitter på sin plats :)

Vad bra. Måste kännas tryggt! Lycka till!Glad
  • Bebis187

Hej!

Vad många som ska på VUL i denna tråd..... Jag ringde idag till barnmorskan för att berätta att jag var gravid och jag sa till henne att det kanske det var lite tidigt att kontakta dem då jag "bara" e i vecka 4+1 men hon tyckte det var jättebra att jag ringde så tidigt för hon hade nästan fullt i schemat, men hade sparat lite luckor för inskrivningar.

Har i denna kommunen så brukar de ha hälsosamtal sen inskrivning, men jag tyckte det var lika bra att köra allt på en gång - det fick jag själv besluta. Har fått tid för samtal och inskrivning 19 december.
    VUL kom aldrig på tal - jag antar att hon tog mitt ord för att jag testat positivt hemma.... Min förra graviditet fick jag VUL i vecka 9, men det var för att hon frågade om jag ville ha det bekräftat... 

Dessutom ska det bli KUB test för min del också... Det innebär en remiss in till KK i Lund och där blodprov och utvärtes ultraljud. Detta gjorde jag förra gången också....känns skönt att få gjort.

Precis som många andra tycker jag också att tiden sniglar sig fram....nu vill man bara att tiden ska gå så man kan berätta för alla och börja gå på besök hos MVC och magen växa...=) Läste i en bok att med andra barnet så är inte graviditeten lika spännande utan mer en transportsträcka och en längtan efter barnet/syskonet/nytillskottet. Vet inte om jag tycker det stämmer helt.....men lite sanning ligger det nog i det.....
    Ska bli spännande att se könet när man får det ultraljudet och dessutom i slutänden om det blir vaginal födsel - för det vill jag testa på!        

• Sladdis
    Ella Jade skrev 2011-11-10 19:03:12 följande:
    Jo möjligheten finns att bebisen mår bra men är mindre än vi tror, felberäknat bara. Visst känner ja mig lite gladare idag men vågar inte hoppas på de för atr bli besviken igen.. Men svårt o låta bli! Ska döpa ungen till MIRAKEL om den ploppar ut ändå i juli :D
    Håller tummarna för Mirakel!!!Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012