Ella Jade skrev 2011-11-10 18:19:57 följande:
Ja då har man vart bollad fram o tillbaka idag! Helt slut! Kan säga att jag blödde igår med, dock jättelite denna gång med o imorse som bortblåst! Var på kvinnokliniken imorse där VUL gjordes igen o hon kollade snabbt o såg inget o hade svårt o hitta ägglederna. Fick remiss till Sahlgrenska. Fick ta blodprov o lite annat sen sitta o vänta. Tog väl ca 2 h. Fick sedan träffa en helt underbar (!!) läkare! Hon var så omtänksam o förklarade allt utförligt osv. Eftersom jag aldrig hann få mens (slutade m minip) så vet jag ju inte riktigt hue långt gången ja e, utan gissar lite ef ÄL. Enl mina beräknigar är jag 6+3 men det stämmer förmodligen inte. Hon gjorde VUL o sa att livmodern var stängd så MF var det inte iaf. Även hon hade svårt o hitta äggledarna men lyckades någorlund t slut men tyckte de såg bra ut. Hittades lite vätska i livmodern. Kan vart blödningen. Hon klämde lite vid äggstockarna men ja hade ont på båda sidorna när det trycktes. Sen sa hon att hon såg ngt som liknar en påbörjad graviditet. Om ja nu är mindre gången så stämmer de mer övernes m det hon såg i livmodern. Hon sa ngt om HCG-halten via blodprov, 10% nått, fattade ej, men att de kanske inre stämmer de resultat ja fått. Såå, hon kallar dit VUL experten som denna dam kallas o hon kunde inte heller konstantera varken ena lr andra, osäkert. efter lång disk så efteraom ja ej har ont så avvaktar vi på mån på resultat på nya blodprov o nytt VUL. om dt e osäkert även då läggs ja in för observation.. Jesus, säger ju de, mitt öde o aldrig få svar!!! Pust.
Förstår att du är trött , men det måste ju ändå kännas lite mer hoppfullt nu?
Jag hoppas som sjutton för din skull!