• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Sladdis: undra vad psykologen skulle tycka om ni hade ringt och sagt att ni haft sömnproblem på en sån liten. Haha. Den bvc tanten borde ju ha blivit uppringd efteråt och fått lite utbildning av henne.

• skuttare

Ellabella: ang pumpning. Jag har lättast att pumpa ur på morgonen och minst 1 timme efter att hon ätit så det hunnit fylla på lite. Gäller att slappna av och ta några djupa andetag så att utdrivningsreflexen kommer igång.

• Sladdis

Skuttare: Haha. Borde kanske ringa BVC-psykologen av den anledningen!

Momster: Det där är ju riktigt sjukt!!!

• EllaBella02

Tack för tipsen!! Ska prova igen, mendet känns ju fasiken som att hela bröstvårtan ska följa med ner i röret. Annars är det fortfarande snorigt här. Stackars tösen börjar få ont under näsan när man torkar så mycket. Det vet man ju själv svider som fasen. Försöker att vara försiktig med det är ju svårt att inte nudda. Smörjer med lite salva.

• Sladdis

EllaBella: När Matteo var snorig använde jag våtservetterna som jag använder vid blöjbyten att torka näsan med. Han blev inte torr och sårig då.

• momster

Är det nån mer än vi som har hostig bebis ?
    Vi fick rådet att ge ljummet vatten och ventoline om inte de funkar.

• Sladdis

När Matteo hade slemmig hosta sa de på barnmottagningen att man kunde ge 1 ml bisolvon även om det står ett år på flaskan.

• anjiali

Ja får väll ringa mitt gamla jobb på bup å prata med barnpsykologerna :0. Ha ha.... Vilket skämt !!!! Vad fan skulle dom göra åt att M sover illa ??? Inte något med så här små barn.

• Trolla75

Det är skrämmande att det finns så många olika bud hos våra BVC-tanter...
    Jag hoppas att vi alla här inne är starka och tror på oss själva och vårt sunda förnuft! Det är vi som känner vårt barn bäst av alla och ser vi minsta lilla varningstecken måste de ta oss på allvar!

Peppar peppar så har jag haft tur med alla mina tanter, haft både äldre och yngre...

Fördelen men att ha varit med innan och vara lite äldre (Gud vad jag hatar min ålder, tur det bara är en siffra, men ibland kan den vara bra att luta sig emot och stå på sig att man är erfaren och självsäker!)

Nu till det bästa, äntligen efter enträget ringande till 1177, barnläkare, sekreterare mm. Fick vi äntligen en tid i morgon till en barnläkare på ortopedien för mellantjejens ben! Hon har så ont att det verkligen skär i oss!
    Nu hoppas jag inte att det är något allvarligt!