• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Här har vi en till som inte sover. Ibland händer det att det funkar ok. Men för det mesta är det som det var inatt. Varannan timma natten igenom . Hur ska man få energi till nått ???? Vill helst dra täcket över huvudet å gå i ide.

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-19 01:35:35 följande:
    Vi är nog sist ut med dop, 3e advent kör vi.., alltså den 16dec ;)
    Hoppas verkligen dopklänningen passar då!
    Å nej inte är ni sist heller! Vi kör Dop 30/12 ;)
  • tundra

Vi har dop den 5/1 -2013 så vi är sent ute. Men vi ville ha tillsammans med svägerskans lilla flicka så då fick det bli en helg som fungerade för alla.

De ville dessutom ha dop på hemorten i Dalarna. Vi bor i Uppsala och de i Stockholm så därför blir det blir i anslutning till jul och nyårsfirande. Därför känns det som att det är jättesvårt att planera inför det.

Lider med er med stökiga dagar/nätter. Mellan 3-4 mån sov David väldigt ytligt men nu när han är 4,5 mån så har det blivit färre men längre sovstunder. Inga fasta tider än dock. Storebror var/är som Skalman med ät och sovklocka. Finns ju för- nackdelar med det också iofs.

Med andra barnet kan man inte vara lika statisk och allt går inte att lägga runt sovstunder. Tycker lite synd om honom som måste flänga runt hit och dit hela tiden.

• skuttare

Angående blöjor så kan jag säga att vi hade oxå jätteproblem med det på natten då hon kissar ganska mycket. Vi hade libero men provade att byta till Pampers och det har inte läckt en enda gång efter det. Man kan spänna den lite hårdare oxå tycker jag för de är mycket stretchigare. Luktar lite men så farligt är det inte. Att de inte läcker väger med råge upp det. Vi byter aldrig blöja på natten längre

• juliaannaeva

Ja hoppas verkligen på utvecklings språng! Hon sover ju på natten men vaknar jätte ofta o vill ha nappen :( o matningarna är också jätte svåra, ligger och suger lite på flaskan o sen skriker tar nästan en timma att få i henne 150 :/ efter många om o men igår så somna hon i alla fall.. Men efter att varit hysterisk :(

• FruSandra

Skönt att man inte är ensam med vaken nätterna.. Vilgot vakna vid 23 igår o va vaken till 00.45, sen vakna han igen vit 3 o va varken till 4.30....
    Dessutom vägrar han ta flaskan så ja behöver ställa in min middag med jobbet :(

• Sladdis

FruSandra: Det är skit när de inte vill ta flaskan! Matteo vägrar också och jag skulle såååå gärna vilja gå på julbord med jobbet den 7:e dec men jag får nog tacka nej.

• anjiali

Milea tar flaskan men inte orkar jag gå på middag ändå . Är för trött just nu. Glad in jag får ihop vardagen.

• EllaBella02

Min bebis tar flaskan jättegärna med jag vet fan inte hur man pumpar ut : ) jag får ut jättelite sin hon slukade i sig :) Sen gör det jäkligt ont också. Så slår vi ihop alla våra bebisar har vi en supersnäll en : )