• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

4 månaderskontroll idag och Bastian hade bara gått upp 100 gram på 2,5 veckor :( inte okej..... Problemet är att han sover bra på nätterna, lite för bra så han hinner bara få i sig fyra mål på dagen! Nu ska jag börja väcka honom när jag går och lägger mig och mata honom :/ Stackars lille prutt!

• Juli12

Åh blir tokig snart, D sover 30 min åt gången om han ligger själv, i famnen och på natten kan det bli 3-4 timmar ( samsover)Förstår inte vad det är?! De här utvecklingsfaserna, räknar ni från beräknad eller faktisk födelse?

• Trolla75

Sajo81- det är inte säkert han behöver vakna till, har du tur äter han i sömnen... För det vore ju jättesynd och förstöra en bra sammanhängande sömn?
    Du får berätta hur det går...

• Trolla75

Juli12- det är nog väldigt olika tror det var ett ganska stort intervall på den här utvecklingsfasen? Tror 14-18veckor någonting? Så någonstans där ...

• Juli12

Trolla han är 17 veckor på onsdag, hoppas han blir lugnare snart...
    Sajo81 min äter bara i sömnen känns det som just nu...

• Sladdis

Min BVC-tant sa att det inte var någon utvecklingsfas nu vid dessa veckorna och att jag borde kontakta BVC-psykologen ang. Matteos sömnproblem. Jag är så trött på den kärringen. Tror jag ska byta. Har varit missnöjd med henne hela tiden men tagit henne med en nypa salt. Jag är ju inte purung och har barn sen innan så jag har inte brytt mig men efter detta börjar hon gå mig på nerverna. Vi kanske ska ringa till våra BVC-psykologer allihopa om sömnproblemen. Haha. Suck!!!

• SaJo81

Nej jag hoppas han kan äta i sömnen eller åtminstone somna om direkt efter!

• momster

Sladdis : vissa Bvc sköterskor kan man bli galen på. Jag har haft 3 eller 4 st till Denver nu Varav 3 har sagt att det är normalt att barnen blir blå :/

• chess07
    EllaBella02 skrev 2012-11-19 14:39:22 följande:
    Min bebis tar flaskan jättegärna med jag vet fan inte hur man pumpar ut : ) jag får ut jättelite sin hon slukade i sig :) Sen gör det jäkligt ont också. Så slår vi ihop alla våra bebisar har vi en supersnäll en : )

Jag fick tips om att pumpa ur samtidigt som ja ammade och det fungerar toppen! Rinner till så bra då! Ser lite roligt ut med båda brösten framme men vad gör man inte ???? pumpa på morgonen då brukar de finnas mest ????
  • skuttare

Momster: jo det låter ju verkligen normalt att bebisar blir blå. INTE!! Fattar tom jag utan att vara utbildad bvc tant. Skönt att ni stod på er och till slut träffade en läkare som gör något åt det.