• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Trolla. Det låter inge vidare med din mellersta hoppas de hittar felet så hon slipper ha ont.

Måste fråga letar på nätet efter dikten om handavtryck på fönstren, spår/bevis/minnen av barnen och man ska/vill inte tvätta bort det. Nån som vet vilken jag menar och som har den?

• Trolla75

Momster- hittade denna dikt?

Det finns så många märken av händer små.
    På möbler, fönster, ja allt ni tänker på.
    Men stopp ett tag och tänk hur tiden rinner fort,
    och alla märkena är borta som jag gjort.
    Därför jag ett litet minne vill er ge, som när ni
    tänker tillbaks, ett leende kan ge!

• Trolla75

"Det finns så många märken av händer små
    på fönster, möbler, ja allt du tänker på.
    Men stopp ett tag och tänk på hur tiden rinner fort
    och alla märken är borta som jag har gjort...
    Därför ett litet minne dig jag vill ge,
    som när du tänker tillbaks ett litet leende med kärlek kan ge..."

• momster

Trolla : Tack måste vara den endå.

Då är vi på akuten i Falun igen och väntar på att få komma upp på barnavdelningen igen. I morgon väntar läkarbesök på öron och ev får Denver operaton tidigare.

• skuttare

Lycka till Momster!!! Ni är starka. Förstår inte hur man klarar av att koppla av å sova tex när man har det som ni har. Hoppas verkligen ni får en tidigare tid nu!!

• skuttare

Tur man är kvällstrött säger jag bara. Man går ju å lägger sig på kvällen då när man blir trött. Vi har sååå struliga nätter här nu alltså. Vaknar x antal ggr. Äter många ggr på natten och vaknar så fort man rör sig. Vaknade strax före 5 idag. Försökte få henne att somna om för hon var ju jättetrött men det gick ej. Gav upp vid 6 då hon tröttnade och började gnälla så jag var rädd att stora tjejen som sov i vår säng skulle vakna. Gött när denna fas är över!!!! Om ca 3 veckor:-S

• Trolla75

Momster- stort lycka till på sjukhuset idag!

Om 2 timmar ska vi också befinna oss på vårt sjukhus...

skuttare- önskade jag var lite mer kvällstrött av mig, somnar ju sällan före två... Så att ligga vaken nu och veta att jag inte får somna om är ganska så tufft!

Även om lilleman är inne i en tillväxtperiod så sover han väldigt mycket ff. I stort sett sover han hela natten, och hela fm med undantag av att han äter 1gång per timma mellan 7-12 sen är vi vakna några timmar innan det blir dax att sova middag... Han sover ju bäst på min arm så jag brukar ju också somna...
    Försöker jag smita upp så vaknar han inom fem röda, så bäst är att ligga kvar!

Jag förstår att han måste sova så mkt som han gör för så som han växer...

Den 28 har vi ny tid till BVC... Spännande och se om tillväxten ff pekar käpprakt rätt upp?

• millifjor

åh inatt har hon sovit mellan 06.30 - 03.00! så jäkla gött
    Sen var vi vakna en stund till typ 5 men efter det så somnade hon om till halv 7 i vår säng, det har hon inte gjort innan, hoppas hoppas denna fas snart är över för vår del, hon blev 16 veckor i lördags, pallar inte med struliga nätter mer.

idag ska jag på ett nytt mamma bootcamp pass, får se hur det går. sist hade jag träningsvärk i flera dagar efteråt,haha!

• chess07
    momster skrev 2012-11-20 01:38:15 följande:
    Trolla : Tack måste vara den endå.

Då är vi på akuten i Falun igen och väntar på att få komma upp på barnavdelningen igen. I morgon väntar läkarbesök på öron och ev får Denver operaton tidigare.
    Era stackare... Nu hoppas vi att ni får operationen snarast!

• anjiali

Hoppas det går bra Momster !!!!

Trolla: äter han upp dig ??? Spännande å se när de planar ut. Vad skulle ni göra på sjukhuset ?

Milifjor: vad kul med bootcamp . Finns inte hos oss. Men idag ska jag dansa arslet av mig . Det går duga.

Här sov hon mellan 19-01 å sen till 04. Vaknade igen fem å var vaken till sex. Då somnade hon och halv sju var det dags att hå upp med de andra barnen. Tacka vet jag kaffe å snabba kolhydrater :-/....
    Är yr av trötthet. Nån mer som känner så ???

Planerat Ullared imorgon bitti för att fixa julklapparna. Mannen är ledig. Men just nu vet jag inte om jag pallar :0 !!!! Vill sooova