• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

EllaBella skönt att allt gick bra !

CattanB : välkommen !

I dag fick vi ringa öron igen , Denver spyr sjöar av penicilinet så vi skulle sluta med det. Tyvärr fanns det inget annat penicillin att ge han utan vi får hoppas han blir bra endå. Och så ville även den läkaren följa upp Denver så vi skulle höra av oss om 2-3 månader.

• grahnkotten

Håller tummarna att det går bra på rtg imon trolla! Hoppas ni får lite svar på vad det kan vara! :)

• AAEV
    momster skrev 2012-11-28 12:35:43 följande:
    Trolla: hoppas de går bra på röntgen.

Då har vi varit till dietisten ang Trinity.
    Sejer bara oj vad mycket man inte tänker på
    Hade inte den blekaste om att det kan vara ägg i tandkräm tex.
    Nä det kan gömma sig överallt.
    Dottern som är allergisk mot både det ena och det andra kan ju reagera t ex på tvål (inte tänkte jag på att mormors tvål "milk and honey" faktiskt innehöll mjölk på riktigt.  
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Tibell

AAEV : Åh den missen har vi med råkat ut för ! Bella reagerade av kontakt av mjölk som liten och vi var tvungna att tvätta händerna innan cu tog i henne..

detta gjorde jag såklart men ändå fick hon bara mer och mer utslag...tills vi upptäckte att tvålen innehöll mjölk....så dumt egentligen !

Och nu sitter vi där igen...med en styck Lovis som reagerar om vi pussar eller tar på henne med spår av mjölk och ägg på fingrarna/munnen

• momster

AAEV : oj tvålen har inte jag tänkt på. Denver har ju fått mer exem och jag vet inte nå vad det är för tvål jag anv.

Vi köpte ju nytt tvättmedel när Denver föddes. Han har inte reagerat men jag har i stället. Så ni som har känsliga barn vad vågar man testa för tvätt medel. Jag kan ju ta att jag reagerar men vore skönt endå om det slutar klia på hela kroppen.
    Vet att vi hade via sensitiv förut och den tål jag men brukar barnen tåla den ?

• chess07
    momster skrev 2012-11-29 02:46:35 följande:
    AAEV : oj tvålen har inte jag tänkt på. Denver har ju fått mer exem och jag vet inte nå vad det är för tvål jag anv.

Vi köpte ju nytt tvättmedel när Denver föddes. Han har inte reagerat men jag har i stället. Så ni som har känsliga barn vad vågar man testa för tvätt medel. Jag kan ju ta att jag reagerar men vore skönt endå om det slutar klia på hela kroppen.

Vet att vi hade via sensitiv förut och den tål jag men brukar barnen tåla den ?

Vi använder skona då sambon har exem, det är godkänt av astma och allergiförbundet.
  • anjiali

Trolla: tänker på er idag.

Börjar få så ont i ryggen. Milea blir tyngre och tyngre. Är dålig på att träna coremusklerna men tränar annan styrka och har säkert för tunga vikter i relation mot de svaga magmusklerna. Yoga borde vara bra core träning eller ???

• millifjor

Anjiali: plankan! Grymt jobbig men väldigt effektiv jag försöker göra den 3*30 SEK minst 1 gång om dagen.
    Annars så gå till en sjukgymnast, min sa till mig igår att jag var för stark i vissa muskler o på tok för klen i andra, därav min dåliga höft, och att jag tränat för hårt för snabbt :-S mina ryggfileer var tydligen spända hela tiden pga felbelastning. Så nu blir det vila, värktabletter och liniment

• EllaBella02

Ja, ryggen är ju spänd som en fiolsträng efter allt bärande, men jag har också väldigt ont i bäckenet fortfarande och framför allt efter promenader. Samma sak. När jag ska dra mattor till rätta : ) svinont gör det. Borde inte fogarna vara läkta snart?