• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Inatt sov Tyra från 20- 09!! Rekord, men självklart skulle jag iväg idag så pappan fick njuta av denna sköna sömn medans jag och massa kompisar shoppade loss i Ullared! :D
    Läste om majskrokar, de ger vi våran när hon visar intresse! O det tycker hon är smaskens :)

• SessanM

Oj vad skönt...lyckos dig ;)

Vi ger också majskrokar, eller nåväl en har hon fått än så länge :) det verkade dock gå hem!

• momster

Är det bara Denver som inte kommit på det där med att äta. Han kan absolut inte äta från sked. Vi försökte ge han blåbärs puré och så har jag försökt med päron puré men han fattar inte riktigt det här med skeden så vi väntar ett tag till.

• Trolla75

Momster- vi skedade ju i Minifom och även D-vitamindropparna... Så här funkar det hyfsat ok med skeden, tycker han är med och öppnar munnen... Men sen kommer ju mkt ut igen...

• Juli12

Vi har som Trolla, skeden känner han igen från dropparna men en del kommer ut igen... Vi började för 2 dagar sen med gröt.

• Tibell

vi skyndar också långsamt Hon har ätit gröt i kanske 2 veckor och äter drygt 1-2 tsk bara !

det kommer också ut mer än det kommer ut för Lovis del...det är den där sabla tungan som inte samarbetar

Momster : Eftersom man inte kan vara allergisk mot neocate i princip beror nog exsemen på annat...

typ sköljmedel, infektion , badolja mm..

Hoppas det försvinner fort !

• SaJo81

Vi har inte börjat med någon mat alls än, nu med ändrade rekommendationer känns det rätt skönt att vänta lite! Våra andra två var skitjobbiga med mat och är väl fortfarande jäkligt besvärliga med det så jag skjuter gärna fram det ett tag till

• Trolla75

SaJo- har dom ändrat rekommendationerna igen?
    Fick till mig vid 3 månaderskontrollen att börja försiktigt med gröt vid 4 månader...

• CattanB

Favoritar :)

Har en dotter, Othiliia, på 4,5 månad. Precis börjat hänga på FL och tycker de är så himla roligt att läsa här :D