• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Tibell : vet tyvärr inte vad exemet beror på. Men de på kinderna försvann när vi bytte ersättning.
    Vi anv inte sköljmedel och har inte bytt tvätt medel heller :(

• SaJo81

Trolla: nej jag tänkte på rekommendationerna att börja med smakportioner vid 6 månader istället för fyra!

• millifjor

kom precis hem från sjukgymnasten med min onda höft. resulterade i promenadförbud och absolut inte löpning, kul, vad ska jag nu göra på dagarna!? deppig nu....

• Trolla75

CattanB- Välkommen!

SaJo- ok

Eftersom jag själv är glutenintolerant så är jag jätteförsiktig!
    Men kommer inte byta ut hela mål än på länge...

Helammade ju Vanna i långt över ett år och det gick ju jättebra!
    Dock ska jag ju börja göra mina halvdygn i mars så till dess bör vi i alla fall bytt ut ett mål till kvällsmat... Är ju borta mellan 15-09.

Idag har vi tid till BVC, tjuvvägde ju på sjukhuset i fredags och då visade vågen dryga 8,5 med kläder och blöja... Men tror ändå på häraden där runt i kring... :)

I morgon kl 11 skrivs vi in igen på sjukhuset... Kl 13 ska Vanna vara sövd o klar för magnetröntgen... Håller nu tummarna hårt att det inte är något allvarligt!

Ha en trevlig dag!

• tundra

Välkommen in i tråden CattanB!

Millifjor: Usch! Jobbigt när man lyckats komma igång och känner suget att röra på sig att få ett sådant bakslag!

Jag tänker vänta med smakisar ett tag till fastän David är helt fixerad han med vid skeden när han får sina droppar.

Han blir 5 mån imorgon och då hade jag tänkt börja med gröt eftersom maken skulle ta över föräldraledigheten i jan. Men hux flux har han fått nytt jobb här i stan (pendlar annars 3-4h om dagen) så nu är allt det inställt. I alla fall fram till hösten.

• CattanB

Tack :)

Jag har kört på gröt sen Ottis var 3,5 månad. Hon älskar de :)
    Smakportionerna fick hon i samma veva och de uppskattas.
    Jag slutade ammar vid 3,5 månad ungefär pga att mjölken sina.

• SaJo81

Strax ska jag och lilleman gå på föräldrargruppsträff för första gången! Får sr om det blir nåt intressant :)

Imon ska vi till "little star" och göra avtryck :) skulle gjort det förra torsdagen då han var exakt 4 månader men då låg ju hela familjen med halsfluss!

• momster

Trolla: hoppas de går bra på röntgen.

Då har vi varit till dietisten ang Trinity.
    Sejer bara oj vad mycket man inte tänker på
    Hade inte den blekaste om att det kan vara ägg i tandkräm tex.

• JWall

Trolla: hoppas det gick bra med dotterns röntgen och att det inte är något allvarligt! Jag undrar om det var du som länkade till leksaks älgen för några veckor sen? Eller var det någon annan?

Kram!

• EllaBella02

Även idag har vi lyckats spendera halva dagen på sjukhuset. Närmare bestämt akuten. Tösen lyckades ramla ner från soffan och slå huvudet i bordet på vägen ner. Fy Fabian va man känner sig dålig när man vet att man själv är orsaken till olyckan. Hon hade precis käkat och somnat och jag läg bredvid och skulle bara hämta en sak 2 meter bort, hon lyckas vakna och rulla runt och ner på golvet. Stackars lilla : (. 1177 tyckte vi skulle åka in, men inne på akuten så tyckte de allt såg bra ut. Fick stanna i typ 4 timmar på obs. Nu är vi hemma igen med blotta förskräckelsen och ett rött streck på huvudet från bordet : (