• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Inatt var M vaken mellan 12 och 04. Omöjlig att få henne att somna. Hon fick lite mera gröt igår på dagen och ersättning på kvällen. Vet inte om det var detta. Hon spydde över hela mig vid tre :-/. Sen vid sex skulle vi upp med de andra. Sammantaget blev det mycket lite sömn.
    Hon fes jätte illa. Hjälpte henne med att bajsa nu med termometer. Hon fes å bajsande massor och tempen visade 38,2. :0 !!! Hon känns inte så varm. Vet inte om den funkar så bra den tempen. Tvättat den mycket.
    Nu har hon nog somnat så jag säger god natt hoppas jag

• EllaBella02

Vi har också haft en vaken natt men massa amning! Hon verkar så hungrig gör tillfället. Som att hon kan äta hur mycket dom helst.

• Trolla75

grhankotten- tack! ja tydligen måste man slåss med näbbar och klor för att ta sig fram i kön...
    Gick resan bra?

millifjor- hoppas vägarna är fina och farbara idag och framåt...

Tycker det är fint och lagom det som kommit nu! Hoppas det får ligga över jul o nyår... :)

anjiali- vi har haft några sånna nätter här med, har vart aptrött men tack vare mannen slipper jag gå upp så lilleman och jag sover hela förmiddagar... Hoppas du sover gott nu!!!

Fick hon rapat ordentligt efter ersättningen?

Enda gångerna Caspian spyr är när jag missat att rapa honom...

Annars kanske det var för mycket? Kanske därför hon inte kunde sova?

Hoppas det blir bättre i natt!

EllaBella- det är väl säkert en tillväxtperiod som styr och ökar på produktionen... :)

Idag ligger jag nedbäddad och planerar att göra så hela dagen! Förkyld och eländig plus att halsen tjockat på... Usch hatar verkligen att vara sjuk!!! Tur det händer så sällan!

• tundra

Först och främst! Trolla jag/vi håller tummarna för att den där tumören bara låter läskig och att nu när de vet vad som är fel så gör de ngt som gör att dottern din slipper eländet för gott!

David har också vaknat och haft ont i magen inatt kring kl 4. Första gången på länge länge... Var tvungen att hjälpa till med pysventil för att han skulle bajsa. Tror kanske det är allt snor han har svalt. Alvedon ger väl inte massa gaser?

Febern har sakta gått ner från 38,5 till 38,1. Tycker inte han känns varm nu förutom i nacken.

Att ta sig fram och tillbaka till stora sonens skola kändes som att man besteg en hög bergstopp i all snöyra (bor centralt i Uppsala). Cyklar med kärra. Det gick hyfsat vid lämningen och katastrofalt när jag skulle hämta. Fick lite Emil och Alfred vibbar eftersom lilleman var så febrig och medtagen. Han skrek som en stucken gris när jag lyfte ur honom och sprang över förskolegården.

Idag är makens skola stängd så han kunde lämna så jag och bebis får lyxa hemma efter nattens magknip och elände.

• Sladdis

Idag var vi på 5-månaderskollen. Denna gången gick sprutorna bättre. Lyckades avleda honom med favoritleksaken. Matteo vägde 8160gr och var 68cm.

• Sladdis

Anjiali: Vilken tråkig natt. Hoppas det var en engångsföreteelse. Själv är jag uppe en gång i timmen fortfarande. Det har pågått snart två månader. Nu tänker jag gå och lägga mig vid 19- 20-tiden tills han sover längre pass på nätterna för jag måste få sova lite. Mannen får ta kvällen fram till 22-23 då Matteo somnar och sen får jag ta natten. Mannen går upp 04:20 så jag vill inte be honom ta nätterna. Han får göra det på helgen istället. Vilket roligt liv jag har!

• AAEV

Anjiali: brukar inte fråga så här, men har ni kollat så det inte är allergi?

Jag har också haft en skitnatt, om det tröstar någon.